Blåvandshuk og Equitour klar til Dressurens Venner – Cup

af  Susie Juhl
Den kommende weekend afvikles Dressurens Venner - Cup kvalifikationer i både Blåvandshuk Rideklub (BRIK) med syv tilmeldte hold og hos Equitour i Uggerhalne med fem tilmeldte hold. Hos Blåvandshuk er turneringen ved at være en tradition, mens det er første gang man hos Equitour byder velkommen til holdene. Begge stævnearrangører ser frem til weekenden og glæder sig til fællesskab og holdånd på stævnepladserne.

Godt koncept med fokus på holdånd
”Vi er rigtig glade for, at vi igen i år har fået mulighed for at afvikle en kvalifikation af Dressurens Venner – Cup hos Blåvandshuk Rideklub. Vi har efterhånden afviklet turneringen i nogle år, og vi synes, det er et rigtigt godt koncept, som styrker fællesskab og holdånd. Vi har syv hold tilmeldt i år, så det bliver helt sikkert både spændende og hyggeligt i weekenden”, siger Rie Sveigaard-Iversen fra Blåvandsuk Rideklub.

”Ved Equitour DM, er det første gang vi skal afvikle Dressurens Venner – Cup, og vi ser virkelig frem til afviklingen. Vi har et af de mest imponerende anlæg i landet, og glæder os over, at det også er muligt for ryttere på C-niveau at komme og opleve stemningen. Vi vil gøre vores for, at rytterne får en dejlig oplevelse og nogle gode dage med team spirit i højsædet”, siger Jens Trabjerg fra Equitour Denmark."

Om Dressurens Venner Cup
Danmarksturnering i dressur for klubhold sponsoreret af Dressurens Venner i samarbejde med Ingdam's. Dressurens Venner - Cup er en klubholddressurkonkurrence, der afvikles over 6 kvalifikationsrunder fordelt over landet samt en finale. Kvalifikationsklasserne udskrives i LA2-A og afvikles ved C-stævner.

Se mere her

Dressurens Venner

07-06-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -