Cedergaard Sportsrideklub i front af Walber og Stutteri Ask Cup

af  Susie Juhl
Efter de første to kvalifikationer af Walber og Stutteri Ask Cup er det holdet fra Cedergaard Sportsrideklub, der har lagt sig i front med 35 point. Lige i hælene på dem er det hold 1 fra Rider Cup med 34 point, og på tredjepladsen er det Christmas Stars/DDHS med 31 point. Intet videre er det altså de tre hold, der har kurs mod finalen og dermed årets Agria DRF-mesterskab i springning for klubhold, hvor de otte bedst placerede hold fra turneringen mødes og dyster om medaljerne. Intet er dog afgjort endnu, og meget kan nå at ske til de sidste to kvalifikationer hos henholdsvis Hjallerup Rideklub og Sportsrideklubben.

Hvem når finalen hos Riders cup d. 18. - 21. juli?
Kvalificerede til finalen i Agria DRF-holdmesterskab præsenteret af Walber og Stutteri Ask, er de otte hold (samt ligeplacerede), der efter de fire kvalifikationer har flest point.
På holdene må der være op til otte ryttere, og det er herfra, at rytterne til de enkelte kvalifikationer samt finalen sættes. Man kan frit vælge hest. På bruttoholdet skal der være minimum en U18 eller U21 rytter. Rytterne skal selvfølgelig alle være medlem af - og ride for den samme klub. I de fire kvalifikationer rider en ekvipage MB1*, to ekvipager rider MB2* og en ekvipage rider MA1*.
I finalen, der afvikles i metode B12, er kravene sat en smule op, hvorfor to ekvipager rider MB2* og to ekvipager rider MA1*. Finalen afvikles hos Riders Cup d. 18. - 21. juli.

Se den aktuelle stilling samt mere info her

Se springreglementet

16-05-2019