Uddeling af ærestegn

af  Susie Juhl
Et fast punkt på repræsentantskabsmødet er uddelingen af ærestegn til profiler, der har gjort en helt særlig indsats for dansk ridesport. Ærestegn uddeles på baggrund af indkomne indstillinger, og i år var der fem modtagere: Finn Larsen, Jimmy Mogensen, Anne Lükten, Bjarne Nielsen og Thomas Vogt Hansen.

Finn Larsen

Finn Larsen har haft enorm betydning for dansk militarysport, startende tilbage i 1971 da han blev ansat i Fristrup Rideklub som daglig leder og træner. Finn har altid haft en helt særlig evne til at finde de rigtige heste til de rigtige ryttere, og har hjulpet dem frem til et utal af medaljer ved forskellige mesterskaber. Han har stået bag ryttere, der har vundet 30 DM og DRF-mesterskaber, 7 individuelle guldmedaljer til NM, en sølvmedalje til EM og et utal af andre flotte placeringer i ind og udland. Finn er stadig den dag i dag en aktiv og stor profil i dansk military.

Jimmy Mogensen

Jimmy Mogensen var den anden, der modtog et ærestegn. Også han er en aktiv personlighed i militarysporten. Både som official, hvor han har fungeret i nærmest samtlige mulige hverv, som holdleder i for det danske military-landshold og som stævnearrangør, hvor han stadig er aktiv og selvfølgelig kommer til at være en af de bærende kræfter, når der i 2019 skal afvikles Agria DRF-mesterskaber på terrænbanen i Langå som Jimmy i sin tid har grundlagt.

Anne Lükten

Anne Lükten har været kvinden bag det stævne og den tradition, der med Ulf Helgstrands ord, har været en af de bedste beslutninger i Dansk Ride Forbunds historie - nemlig beslutningen om at placere det danske mesterskab i dressur i de smukke omgivelser i Broholm Slotspark. 15 år med DM blev det til, og hvert år lagde Anne Lükten liv og sjæl i at afvikle et fantastisk ridestævne – og lykkedes helt fantastisk med det.

Bjarne Nielsen

Bjarne Nielsen er noget nær en institution i dansk ridesport. Han er særdeles aktiv i Dansk Varmblod, hvor han er en del af avlsledelsen og flittigt deler ud af hans guldkorn i forbindelse med kåringer. Han er tidligere landstræner i dressur for både pony og junior/young riders og også adskillige beriderelever har nydt godt af Bjarnes ekspertise. I dag er Bjarne en del af arbejdsgruppen, der løbende arbejder med unghestechampionaterne, hvor han også er en flittig dommer af de unge dressurheste.

Thomas Vogt Hansen

Thomas Vogt Hansen blev nærmest taget med bukserne nede, da han blev præsenteret med ærestegnet. I dag sidder Thomas i Dansk Ride Forbunds bestyrelse og er derudover distriktsformand i distrikt 11/13. Han er en ildsjæl, der også fungerer som underviser og som teknisk delegeret. Med formandens ord: ”Thomas er en rigtig klubmand”.

06-04-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -