Sidste tilmelding til Agria DRF-mesterskab i klubholdspringning præsenteret af Walber og Stutteri Ask er mandag d. 1. april

af  Susie Juhl
Skal jeres hold være med til den nye afviklingsform, skal I derfor melde jeres bruttohold til senest d. 1. april. Som noget helt nyt afvikles Agria DRF-mesterskabet i klubholdspringning i år efter et nyt koncept, hvor mesterskabet afvikles med fire kvalifikationer – Walber og Stutteri Ask Cup. Ved kvalifikationerne samler klubberne point, og de 8 hold med flest point mødes i den spændende finale, der afvikles d. 18. - 21. juli. Bruttohold skal melde til på DRF Go! og sende en mail med deltagerne på holdet.

Sådan melder I til
Tilmelding foregår dels som I kender det på DRF Go! og dels på mail til spring@rideforbund.dk – her meldes deltagerne på bruttoholdet. Der kan meldes op til 8 ryttere.

Fire kvalifikationer i Walber og Stutteri Ask Cup
Kvalifikationerne fordeler sig på to kvalifikationer i Jylland (Kolding Rideklub og Hjallerup Rideklub) og to kvalifikationer på Sjælland (Capacity Showjumping Center og Sportsrideklubben).
På holdet må der være op til otte ryttere, og det er herfra, at rytterne til de enkelte kvalifikationer samt finalen sættes. Man kan frit vælge hest. På bruttoholdet skal der være minimum en U18 eller U21 rytter. Rytterne skal selvfølgelig alle være medlem af - og ride for den samme klub. I de fire kvalifikationer rider en ekvipage MB1*, to ekvipager rider MB2* og en ekvipage rider MA1*.

Finalen præsenteret af Walber og Stutteri Ask
Kvalificerede til finalen i Agria DRF-holdmesterskab præsenteret af Walber og Stutteri Ask, er de otte hold (samt ligeplacerede), der efter kvalifikationerne har flest point. I finalen, der afvikles i metode B12, er kravene sat en smule op, hvorfor to ekvipager rider MB2* og to ekvipager rider MA1*. Finalen afvikles hos Riders Cup d. 18. - 21. juli.

Mere info her

Se springreglementet