Ny hjælp tilknyttet militarytrupperne

af  Susie Juhl
Med holdleder Kerstin Dallmann i front har Elitegruppen i military indgået aftale med dressurdommer Mette Müller om, at hun fremadrettet skal hjælpe militarytrupperne med at forbedre deres dressurprogrammer. Allerede i den kommende weekend får rytterne lov at stifte bekendtskab med Mette, når der afholdes træningssamling på CapaCity i Fredensborg.

DM deltager og dressurdommer
Mette Müller startede med at ride som 8-årig og er fortsat en aktiv rytter, der har hest opstaldet samt rider daglig undervisning hos Karin Nissen i Frederiksværk. Mette har tidligere redet heste sammen med Torben Suhr og har gennem tiden suppleret den daglige undervisning med kurser hos Nathalie zu Sayn Wittgenstein, Hasse Hoffmann og Andreas Helgstrand.

Af egne resultater kan nævnes deltagelse i DM på hesten Starlight Skovsby med placeringer som nummer ni og nummer syv, samt deltagelse i Bundgaard Byg på hesten Amaretto.

Mette er også allerede et kendt ansigt i DRF, da hun i mange år har været et aktivt medlem af Dressurudvalget og også fungerer som A-dommer i dressur, så hun kommer med ballast på flere fronter og glæder sig til at hjælpe med at udvikle de dygtige danske militaryryttere til at præstere endnu bedre. Første gang bliver allerede i weekenden, når der afvikles træningssamling på CapaCity i Fredensborg.

11-03-2019