Er du født mellem 2006 - 2010, og rider du dressur på din pony?

af  Susie Juhl
Så er Topponyer Stil Cup måske noget for dig? Cuppen har fokus på korrekt opstilling og indvirkning og rides i LB3-B. Der afvikles seks kvalifikationer rundt om i landet, og fra hver kvalifikation går de 3 bedst placerede ekvipager videre til finalen, der afvikles på Hovgård Rideklub d. 30. august – 1. september, og hvor vinderen af Cuppen løber med en plads på ridelejren i 2020 på netop Hovgård Ridecenter ved Dorthe Rohmann.

Topponyer Stil Cup - en del af talentudviklingen
Cuppen har til formål at styrke rytternes grundlæggende ridefærdigheder gennem programridning samt fokus på korrekt opstilling og indvirkning på ponyen. At rytterne sidder og indvirker korrekt er afgørende for de senere præstationer og vil styrke udviklingen mod at udføre de sværere og mere teknisk krævende øvelser – både i ponyårene og overgangen til junior- og ungrytter.

Turneringen består af seks kvalifikationer fordelt i landet samt en finale. Rytterne må være mellem 9 og 13 år, og de tre bedste ekvipager fra hver kvalifikation går videre til finalen. Klasserne afvikles ved C-stævner i LB3, og finalen rides i LA1. Rytteren skal have en gyldig rytterlicens, mens ponyen skal være konkurrenceregistreret og ponymålt. Resultaterne for turneringen registreres ikke på DRF Go! og tæller ikke til ranglisten.

Topponyer

Topponyer Stil Cup

21-03-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -