Skal du ride TREC Cup i 2019

af  Anne Marie K. Rasmussen
Vi er ved at være klar til en ny sæson med TREC Cups præsenteret af Alhvor. I år er der ændringer til de eksisterende cups således, at TREC Cup Zero er for hold, TREC Cup One er for par, mens TREC Cup Two rides individuelt. I både Zero og One kan POR fasen-rides individuelt, og man kan dermed optjene point til vores nye TREC POR Championat, hvor ryttere på tværs af klasser ved TREC Cup stævner konkurrerer på individuelle POR-resultater. Finalen i de tre Cups afvikles i Bernstorff Parken, og det betyder at POR-ridtet foregår i Dyrehaven.

Cups for alle uanset niveau
De fire TREC Cups præsenteret af Alhvor, er for alle der har mod på at ride TREC – og til ryttere på alle niveauer:
TREC Cup Zero - Hold rides i klassen T0/T5

TREC Cup One - Par Cup rides i T10/T15

TREC Cup Two - Individuel rides i klasse T20/T25/T30/T35/T40.

TREC POR Championat introduceres i 2019. Rytterne konkurrerer på individuelle POR-resultater, på tværs af klasserne.

Et brag af en finale venter
Igennem sæsonen optjener rytterne point i de forskellige Cups, og dem med flest point opnår adgang til det store finalestævne den 14. - 15. september. I TREC Cup Zero er det de otte bedste hold, der er videre til finalen, i TREC Cup One er det otte bedste par, mens det er de 20 bedste ryttere i TREC Cup Two, der mødes i finalen. Bernstorff Parken ved Gentofte på Sjælland kommer til at danne en smuk kulisse om finalestævnet, hvor der som nævnt bliver rig mulighed for en ridetur i Dyrehaven i forbindelse med POR-fasen. Samme weekend afvikles også Agria DRF-mesterskab i TREC for første gang.

Se bestemmelserne her

21-02-2019