Dorthe Ballegaard ny holdkaptajn i voltigering

af  Anne Marie K. Rasmussen
Det bliver Dorthe Ballegaard, der fremover skal varetage hvervet som holdkaptajn i voltigering, og dermed være primus motor for konkurrence- og talentudviklingen i voltigeringssporten. Dorthe har stor erfaring med alle facetter af voltigering og har de sidste mange år deltaget ved både nationale og internationale stævner samt mesterskaber som aktiv, træner og longefører.

Foto: Privat

”Jeg ser frem til at følge udviklingen i dansk voltigering. Vi går en lys fremtid i møde. Vi har mange talentfulde voltigører, som fortsætter med at udvikle sig og blive endnu dygtigere og dermed er med til at styrke dansk voltigering både nationalt og internationalt. Dansk voltigering er kommet langt, og jeg glæder mig til at fortsætte det flotte arbejde, som Lise Berg (tidl. holdkaptajn red.) har gjort for at styrke talent- og elitearbejdet,” siger Dorthe.

Dorthe Ballegaard er 31 år og bor i en lejlighed i Aarhus tæt på byen og skoven nær Mindeparken. Dorthe har en faglig baggrund som kandidat i international erhvervskommunikation fra Handelshøjskolen, og til dagligt arbejder hun som projektleder hos DAO365 med blandt andet kommunikation og faglig udvikling af virksomhedens medarbejdere.

07-02-2019