Flotte danske præstationer i årets første Baltic Cup kvalifikation

af  Susie Juhl
Det var Riders Cup i Herlufmagle, der lagde bane til den første Baltic Cup kvalifikation 2019. Danskerne gjorde rigtig flot figur med flere sejre både i holdkonkurrencerne og i de individuelle klasser.

3 holdsejre
Allerede fredag kom de første sejre i hus, da både de danske juniorer og Children-ryttere trak det længste strå i hver deres holdkonkurrence. Kat. 1-holdene fulgte op på flotteste vis lørdag, hvor det igen blev til en dansk sejr og tilmed også en andenplads til det andet danske hold.

Grand Prix sejre på stribe
Også i de forskellige Grand Prix springninger bød på flotte danske præstationer. Lørdag sejrede Victoria Lora Engelbrecht Perez/Leopold i Children-rytternes Grand Prix klasse (125 cm) foran Karoline Sloth Kjær/Chico S Girl. I juniorernes Grand Prix (140 cm) fulgte Emmalou Falck Gubi Olsen flot op, da hun med hesten Cooper sejrede foran Laura Baaring Kjærgaard/Caltona.
Sejrstimen fortsatte søndag hvor det var Isabel Vang Hvitved på ponyen Jack The Lad, der trak sig sejrrigt ud af duellen med Freya Strandby Møller og Attyrory Rebel i Grand Prix’en for kat. 1 (130 cm). Også hos kategori 2-ponyerne (120 cm) blev det dansk sejr ved Olivia Høyer Pedersen/Harefield Diego.

De næste afdelinger af Baltic Cup afvikles hos CapaCity i maj, Drammen (No) i juli, Vilhelmsborg i aug/sept., og så er det svenskerne, der er værter for finalestævnet i år - nemlig i Helsingborg d. 5. – 8. december.

Se alle resultater her.

Læs mere om Baltic Cup her.

21-01-2019