Dansk Ride Forbund og Subaru forlænger samarbejdet

af  Anne Marie K. Rasmussen
Subaru Cup, den meget populære stilturnering i terrænspringning for bredderyttere, fortsætter i 2019. Subaru Cup er nu med stor succes blevet afviklet i en årrække, og har haft stor indflydelse på militarysportens stigende popularitet i Danmark. Derfor er det en stor glæde for Dansk Ride Forbund, at det gode samarbejde med Subaru fortsætter, hvilket betyder, at der også i 2019 bliver en Subaru Cup for ryttere, der vil prøve kræfter med terrænspringning.

Niels Thaning og Ulf Helgstrand (Dansk Ride Forbund)

Subaru Cup er med til at udvikle dansk military
Subaru Cuppen har de seneste år introducerer rigtig mange bredderyttere til militarysporten under trygge forhold, og en forlængelse af samarbejdet mellem Dansk Ride Forbund og Subaru betyder, at rytterne stadig kan få glæde af den populære turnering.

”Som opfølgning på tidligere pressemeddelelse d.d. er jeg meget stolt af at kunne meddele, at vi har forlænget sponsoratet med Subaru, hvilket betyder, at vi igen i 2019 kan afvikle Subaru Cup. Det er vi selvfølgelig meget glade for, da det betyder, at vi kan styrke vores talent- og elitearbejde yderligere og samtidig øge interessen for military på breddeniveau i endnu højere grad,” siger Formand for Dansk Ride Forbund, Ulf Helgstrand.

”Jeg er glad for, at vi hos Subaru kan fortsætte samarbejdet med Dansk Ride Forbund og på den måde støtte op om udviklingen og talentarbejdet i militarysporten. Vi er glade for, gennem Subaru Cup, at kunne bidrage til den videre udvikling i dansk military, og dermed gøre vores til, at ambitionen om dansk deltagelse ved OL i 2024 opfyldes”, udtaler Niels Thaning fra Subaru Danmark.

Om Subaru Cup
Subaru Cup er en stilturnering i terrænspringning. Formålet med cuppen er, at introducere ryttere til militarysporten med afsæt i terrænspringning under trygge forhold. Subaru Cuppen rides på en bane bestående af 8-12 forhindringer med en maxhøjde på 60 cm for ponyer og 80 cm for heste. For at få adgang til finalen skal man have deltaget i min. to kvalifikationsrunder på min. to forskellige terrænbaner. De 20 pony- og 20 heste-ekvipager med højst gennemsnitlige point fra to af kvalifikationsrunderne får adgang til finalen. Der uddeles finalerosetter til alle finaledeltagere, plaquetter til top 5, underlag til 2. og 3. pladsen samt dækken til vinderen. Læs mere om cuppen her

Om Subaru
Subaru er fremstillet af Subaru Corporation, som blev grundlagt i 1953. Subaru er det japanske navn for stjernebilledet Plejaderne, der i Japan står for genfødsel og styrke. Den første bil blev lanceret i 1958 og blev døbt til Subaru 360. I dag produceres over 900.000 biler på fabrikkerne i Japan og USA. Subaru s symmetrisk firehjulstræk blev lanceret i 1972 og modellen Subaru Outback fejrede sit 20-års jubilæum i 2015, og 2016 er året hvor Subaru har produceret Boxer motor i 50 år! Hele 16 millioner Boxer motorer er det blevet til gennem tiden (kilde: Subaru).

10-01-2019