Carl Erik Overgaard er ikke mere

af  Anne-Marie Krüger Rasmussen

På en af årets første dage kom den triste besked; Carl Erik Overgaard er ikke mere. Carl Erik fik 88 gode indholdsrige år, heraf 58 år med sin Kirsten. Han var en stor idrætsmand, gennem hele livet brændte han for ridesporten. Han fik en lang flot karriere selv, bla. tre gange nr. 2 og en gang nr. 3 til DM.

Carl Erik var to gange den mest vindende rytter i Danmark. Han havde stævnestarter i Aachen og i Norden, han opnåede ligeledes at være med ved Nordisk Mesterskab. Derudover havde han et utal af distriktsmesterskaber bag sig - både for hold og individuelt. Han underviste i en årrække og nåede at opleve at hans datter blev danskmester. Ved siden af sporten var Carl Erik gennem mange år selvstændig vognmand med en travl forretning.

Carl Erik og Kirsten var medstiftere af Vemmelev Rideclub (VRCL) sammen med bl.a. Erik Nielsen og Peter Eisensøe. En klub hans hjerte bankede for hele livet, og hvor han underviste en stor skare af børn, unge og voksne gennem mange år. Kirsten og Carl Erik har i en årrække været respekterede æresmedlemmer af VRCL. Carl Erik havde altid et vågent øje på sine egne piger, børne og oldebørn. Han havde også den store glæde, at hans børnebørn var passioneret i sporten.

Carl Erik var en stor mand, som vi troede ville være blandt os for altid, men d. 4. januar 2019 gik han bort.

Begravelsen vil foregå fra Vemmelev Kirke d. 9. januar kl. 11.30, og der vil være en mindestund efterfølgende på Storebælt Camping.

ÆRET VÆRE CARL ERIK’S minde

07-01-2019