App kan give inspiration til træningen

af  Anne Marie K. Rasmussen
Som træner er det altid rart at få lidt ny inspiration til undervisningen. DIF (Dansk Idræts Forbund) har udarbejdet en app i forbindelse med Træner 1-2 kurserne, hvor du blandt andet kan finde gode ideer til forskellige former for leg og træning i rideundervisningen. Alle kan downloade app’en og dermed få glæde af de fine træningsvideoer.

Få inspiration til træningen i app´en til Træner 1-2
DIF's trænerkursus 'Træner 1-2' har sin helt egen app til smartphones og tablets, og den skal ses som et supplement til Træner-kurserne, men kan sagtens fungere som inspiration til den daglige træning, selv om du ikke har deltaget på Træner 1-2 kurset. I app’en er der samlet en række træningsøvelser, som kan være en hjælp til træneren, når denne skal planlægge og gennemføre en træning. Flere forskellige sportsgrene herunder ridning er repræsenteret i app’en, ligesom der også er videoer med generelle fysiske træningsøvelser, som er anvendelige i alle idrætsgrene.

Sådan kommer du i gang
App’en kan hentes i Appstore ved at søge på Idrættens E-læring. Når app’en er installeret skal du oprette dig som bruger, og herefter klikke ind på 1-2 træner i menuen. Så har du fri adgang til de ideer og træningsvideoer der er samlet i app’en.

Læs mere om Træner 1-2 her

04-01-2019