Tillykke til vinderne af ECCO Cup finalerne 2018

af  Anne Marie K. Rasmussen
Søndag eftermiddag og aften blev vinderne af ECCO Cup finalerne for junior, ungryttere og U25 kåret efter et festligt finalestævne hos Uggerhalne Sportsrideklub i det nordjyske. ECCO Cup vinder 2018 for juniorer blev Sophia Ludvigsen og Gørklintgårds Jericho, mens Karoline Rohmann og Noosa Melody tog titlen i finalen for ungryttere. Sidst men ikke mindst var Victoria E. Vallentin og Ludwig Der Sonnenkönig II ikke til at slå ud af kurs i U25 finalen, som parret vandt med meget flotte point.

Victoria E. Vallentin og Ludwig Der Sonnenkönig II ved DM 2018 (Dansk Ride Forbund)

Sophia og Jericho bedst hos juniorerne
Sophia Ludvigsen og Gørklintgårds Jericho vandt lørdagens første afdeling af finalen med 73,026%. I dagens kür blev det til endnu en sejr med 75,459%, og dermed kunne parret indtage den øverste podieplads i finalen for juniorer. Samlet blev det til 148,485%. Andenpladsen gik til Laura J. Rasmussen og Åtoftens Dornier med samlet 143,373%, og så kunne Anna Maarbjerg Piechnik og Kirks Dibsi tage tredjepladsen med en samlet score på 141,280%.

Se hele resultatet her

Sejr til Karoline og Noosa Melody
Finalen for ungryttere blev vundet af Karoline Rohmann og Noosa Melody efter en sejr i både første afdeling (74,605%) og küren (75,375%). Samlet gav det et resultat på 149,980%, og dermed var sejren i hus. Lige i hælene på Karoline kom Sara van Deurs Petersen og Katholms Ronaldo, de opnåede samlet 148,369%. Tredjepladsen gik til Victoria Kuusisto Pedersen og Langkjærgaards Donna Fetti. Ekvipagen sluttede med 142,119%.

Se hele resultatet her

Karoline Rohmann og Noosa Melody, Equitour Aalborg 2018 (Dansk Ride Forbund)

Victoria og Ludwig imponerede igen
Victoria E. Vallentin og Ludwig Der Sonnenkönig II var efter gårsdagens overbevisende sejr i først afdeling, storfavorit til at tage den samlede finalesejr. Parret leverede da også i den grad varen i küren og imponerede alle dommerne, hvilket udløste en karakter på fantastiske 78,250%. Dermed sluttede Victoria og Ludwig på samlet 152,320% og en meget fortjent finalesejr. Andenpladsen gik til Emma Skov og Cracker Jack med 135,611%, mens tredjepladsen blev redet hjem af Maja Petersen og Højgårds Dexter med et samlet resultat på 134,580%.

Se det alle resultater her

Søndag formiddag blev ECCO Cup finalerne for ponyer afgjort – læs mere her:
Cecilie og Alexander vinder ECCO Cup finalerne for ponyer

ECCO Cup – for talentudviklingens skyld
Formålet med ECCO Cup er at fremme den danske elite inden for dressursporten, så ekvipagerne kan dygtiggøre sig mod internationalt niveau. ECCO Cuppen strækker sig fra kat. II-ponyer til U25 Grand Prix, hvilket skal sikre en rød tråd i de unge talenters udvikling og karriere. ECCO Cup rides årligt over tre kvalifikationsrunder og en finale.

Start- og resultatlister

ECCO