Cecilie og Alexander vinder ECCO Cup finalerne for ponyer

af  Anne Marie K. Rasmussen
Søndag formiddag fik vi sat navne på vinderne af ECCO Cup finalerne 2018 for kat. II-, og I-ponyerne. Hos kat. II- ponyerne blev det Cecilie K. Hansen og Weber af Kongshøj, der efter dagens kür kunne tage den eftertragtede titel i de flotte rammer hos Uggerhalne Sportsrideklub i Nordjylland. Sejren i finalen for kat. I-ponyer gik ikke uventet til en af Danmarks pt. bedste ponyekvipager, Alexander Yde Helgstrand og Adriano B, der virkelig har vist storform ved finalestævnet.

Alexander Yde Helgstrand og Adriano B vandt EM sølv i 2018, og kunne idag tage titlen som ECCO Cup vinder 2018.

Spænding hos kat. II-ponyerne
Det var en spændende finale for kat. II-ponyer, der i dag udgjorde starten på kürklasserne ved ECCO Cup finalerne hos Uggerhalne Sportsrideklub. I går lå de første fire ekvipager meget tæt, og dermed var dagens kür altafgørende for det samlede resultat. Vinder af küren blev Cecilie K. Hansen og Weber Af Kongshøj med 72,500%, og parret blev dermed årets vinder af Ecco Cup finalen for kat. II-ponyer med samlet 142,012%. På en samlet andenplads kom Sophia Boje Obel Jørgensen og Cascadur, der opnåede 141,468%, og så kunne gårsdagens vinder, Fie Dybro Jensen og Kavsgaards Dundee, tage tredjepladsen med 141,423%.

Se hele resultatet her

Alexander og Adriano vinder hos kat. I-ponyerne

Se hele resultatet her

ECCO Cup – for talentudviklingens skyld
Formålet med ECCO Cup er at fremme den danske elite inden for dressursporten, så ekvipagerne kan dygtiggøre sig mod internationalt niveau. ECCO Cuppen strækker sig fra kat. II-ponyer til U25 Grand Prix, hvilket skal sikre en rød tråd i de unge talenters udvikling og karriere. ECCO Cup rides årligt over tre kvalifikationsrunder og en finale.

ECCO

Om ECCO Cup