Springhestene gennem første runde i championatsfinalen

af  Anne-Marie Krüger Rasmussen
Torsdag blev de første indledende kvalifikationer i Dansk Ride Forbunds Championatsfinaler for springheste powered by Pavo afviklet i de fantastiske rammer på Blue Hors ved Randbøl. I klassen for 4-års heste kom Kasper H. Hansen og Katrinelund Satisfaction bedst fra start med 8,5 point og en sejr. Hos de 5-års heste var det Stenbækgårds Mojito redet af Emilie Louise Weilsby, der vandt den indledende kvalifikation med 8,5 point, og hos de 6-års heste duperede Nomanee og Rikke Haastrup Kristensen i den grad dommerne og tog sejren med 8,6 point. Alle tre aldersgrupper skal på banen i anden runde fredag, mens finalen afvikles lørdag.

Satisfaction i spidsen for de 4-års
Katrinelund Satisfaction viste sin store kvalitet i den flotte hal på Blue Hors torsdag formiddag, og med Kasper H. Hansen i sadlen blev det til hele 8,5 point og en sejr. Tre ekvipager sluttede med 8.3 point og delte andenpladsen. De tre ekvipager var: Morten Bennetsen og MB Champagne, Mikkel Friedrich og Unity F samt Christian Petersen og Alpha’m Z.

Resultat af 4-års klassen

Emilie og Mojito til tops i 5-års klassen
Emilie Louise Weilsby og Stenbækgårds Mojito tog sejren i den indledende kvalifikation for de 5-års heste. Parret imponerede i den grad dommerne og opnåede 8,5 point. Andenpladsen blev delt mellem Laura Baaring Kjærgaard med Caracho og Søren Wind med Cliffhanger. De opnåede begge 8,4 point. Dermed kunne Martin Mose Knudsen med Lugranda og Martin Neergaard med Capricornia dele tredjepladsen med 8,2 point.

Resultat af 5-års klassen

Nomanee bedste 6-års
Nomanee redet af Rikke Haastrup Kristensen tog ikke kun sejren i kvalifikationen for de 6-års heste, parret opnåede også dagens højeste pointsum. Dommerne var meget imponeret over Nomanees kapacitet på en springbane og belønnede dagens ridt med 8,6 point. Andenpladsen gik til Emilie Louise Weilsby og Crazy Gomez med 8,5 point, mens Clear The Way redet af Martin Neergaard blev nummer tre med 8,4 point.

Resultat af 6-års klassen

Spændende springfinaler
Det er nogle meget talentfulde heste, der springer om de eftertragtede placeringer i finalerne for springheste. De 4-, 5-, og 6- års heste skal gennem to kvalifikationer, hvor den første afvikles torsdag og den anden afvikles fredag. Efter de to kvalifikationer er det de 20 bedste (og ligeplacerede) i alle tre aldersgrupper, der er videre til den spændende finale lørdag eftermiddag.

Læs mere her: Talentfulde springheste klar til Championatsfinaler

Torsdag den 11. oktober 2018

Eftermiddag SPRINGNING 1. kvalifikation 4-, 5- og 6-års-heste (fri entre).

Fredag den 12. oktober 2018

Formiddag/eftermiddag DRESSUR kvalifikation 4- og 7-års-heste.

Eftermiddag/aften SPRINGNING 2. kvalifikation 4-, 5- og 6-års-heste.

Lørdag den 13. oktober 2018

Formiddag/eftermiddag DRESSUR kvalifikation 5- og 6-års heste