Victoria E Vallentin klar til World Cup i Boxen

af  Anne Marie K. Rasmussen
Den unge dressurrytter Victoria E. Vallentin og hendes dejlige hest Ludwig Der Sonnenkoenig II bliver den femte danske ekvipage, som publikum kan glæde sig til at heppe på ved FEI World Cup kvalifikationen i Jyske Bank Boxen i Herning. 20-årige Victoria og Ludwig Der Sonnenkoenig II imponerede hele dressur-Danmark ved DM på Broholm i sommers, hvor parret red sig ind på en meget flot fjerdeplads. Udover Victoria, er det Anna Kasprzak på Rock Star, VM-ekvipagerne Daniel Bachmann Andersen på Blue Hors Zack og Betina Jæger Jensen på Mane Stream Belstaff, samt Agnete Kirk Thinggaard og Atterupgaards Orthilia, der skal repræsentere Danmark ved FEI World Cup i Herning i uge 42.

Victoria E. Vallentin og Ludwig Der Sonnenkoenig II ved DM 2018 (Dansk Ride Forbund)

12. World Cup i Danmark
Det er 12. gang, at World Cup-sæsonen skydes i gang i Danmark, og anden gang, at vi skal opleve det i Herning. Omdrejningspunktet for det store World Cup-stævne i Jyske Bank Boxen d. 17.-21. oktober er selvfølgelig 1. kvalifikation i FEI World Cup i dressur, hvor nogle af verdens bedste dressurryttere rider om vigtige point. Derudover byder det store stævne også på topsport i internationale dressur- og springklasser, Almased Dressage Amateurs, finale i Nord-Vest Box Stil Cup, et show i særklasse og en stor messe for de købelystne. Flere danske topryttere er i gang med at forberede sig på at give publikum en på opleveren i Herning, og hjemmesiden finder du masser af nyttig info om program, billetter, camping og VIP. World Cup-eventen i Herning arrangeres af Dansk VarmblodDansk Ride Forbund og Equitour Aalborg i samarbejde med Sport Event DenmarkHerning Kommune og MCH Messecenter Herning.

Se program

Billetter købes på her