Springbank og Danciera bedst fra start i dressurchampionatet

af  Anne Marie K. Rasmussen
Fredag formiddag var 4-års og 7-års dressurheste for første gang på banen ved Dansk Ride Forbunds Championat for ungheste powered by Pavo. I 7-års klassen var Carina Cassøe Krüth og hendes smukke hoppe Heiline’s Danciera nærmest urørlige, og med en score på 85,061 tog de sikkert sejren i klassen og nærmest fløj videre til søndagens finale. I 4-års klassen blev der blandet andet uddelt et 10-tal til skønne Springbank II VH redet af Severo Jurado López, og parret vandt klassen med et flot resultat på 94,200.

Carina Cassøe Krüth og Heiline's Danciera vinder af 6-års championatet i 2017 (Blue Hors)

Fantastiske Danciera
15 heste var til start i første kvalifikation af championatet for 7-års heste og som nævnt gik sejren til Carina Cassøe Krüth og Heiline’s Danciera. Parret, der vandt 6-års championatet i 2017, imponerede i den grad dommerne og sluttede med flotte 85,061. Danciera fik blandt andet 9 i galop, 9,5 i ridelighed og 9,2 i galop. Grand Galaxy Win med Severo Jurado López i sadlen blev nummer to med 79,784, mens tredjepladsen gik til Red Diamant redet af Carina Cassøe Krüth med et resultat på 79,525.

Se resultatet af hele klassen her

Topkarakterer i 4-års klassen
Der var hård kamp om pointene i den indledende kvalifikation for de 4-års dressurheste, men avlshingsten Springbank II VH trak det længste strå og tog sejren med et resultat på 94,200. Dommerne gav blandt andet Springbank 10 i galop og 9,6 i kapacitet. Andenpladsen gik til Eric Guardia Martinez og Tørveslettens Sylvester, der fik 9,8 i ridelighed og 9,5 i kapacitet og en samlet score på 93.800. Lige i hælene på Sylvester kom Jovian med Andreas Helgstrand i sadlen. Jovian fik imponerende 9,8 i trav samt 9,6 i skridt og kapacitet. Dermed sluttede parret på 93,400 og en tredjeplads.

Se hele resultatet af klassen her

Unge dressurheste af høj kvalitet
Der er lagt op til et brag af en spring- og dressurfest, når Blue Hors flotte anlæg danner rammen om Dansk Ride Forbunds Championatsfinaler powered by Pavo, og det er uden tvivl dressurheste af meget høj kvalitet, der skal forsøge at begejstre dommere og publikum i finalen. De 4- og 7-årige dressurheste rider indledende kvalifikation fredag, og her er det de 22 bedst placerede 4-års og de 10 bedste 7-års, der er videre til finalen søndag. De indledende kvalifikationer for 5- og 6- års heste afvikles lørdag, og det er de 15 bedste i hver kvalifikation, der er videre til finalen søndag.

Læs også

Unge dressurheste klar til championatsfinalerne

Fredag den 12. oktober 2018

Formiddag/eftermiddag DRESSUR kvalifikation 4- og 7-års-heste.

Eftermiddag/aften SPRINGNING 2. kvalifikation 4-, 5- og 6-års-heste.

Lørdag den 13. oktober 2018

Formiddag/eftermiddag DRESSUR kvalifikation 5- og 6-års heste