Line Thorning Jørgensen vandt 4. runde af Brogaarden Para Cup

af  Pararideudvalget
Sportsrideklubben Vallensbæk har afviklet 4. og sidste kvalifikationsrunde af Brogaarden Para Cup 2018. Der var 11 ekvipager til start, som kæmpede om de 10 finalepladser. I alt har 21 ekvipager deltaget i dette års turnering.

Den tidligere dobbelte verdensmester Line Thorning Jørgensen vandt kvalifikationsrunden i Vallensbæk på sin nye hest Don Alivan med 71,875 %. Line har de senest 4 år holdt en pause fra paradressur-sporten. Både Julie Schmidt / Era Secret Dream og vinderen af 3. kvalifikationsrunde i september, Kristina Ammitzbøll / Ringsbos Miss Scandalicious, opnåede begge 70 %. Ifølge reglerne må der ikke være ligeplacerede, så i stedet ses på karaktererne for samlet indtryk – og her vandt Julie Schmidt, som dermed tog 2.pladsen foran Kristina. Sidste års sølvvinder for ved U25-DM i paradressur, Zara Bruun Jensen / Apache blev nr. 4 med 69,3 % lige foran klassens eneste grad 2-ekvipage Tina Chabert Jensen / Ælling med 68,9 %, der vandt 2. kvalifikationsrunde af Brogaarden Para Cup i juni.

Finaledeltagere
I hver runde tildeles rytterne point efter deres placering – i lighed med bl.a. ECCO Cup. De ti ekvipager med flest point går videre til finalen. En ekvipage skal have deltaget i mindst 2 kvalifikationsrunder for at kunne kvalificere sig til finalen.

Tina Chabert Jensen blev den mest vindende rytter i kvalifikationsrunderne med i alt 22 point. Herefter fulgte Julie Schmidt med 20 point og Zara Bruun Jensen med 19 point. De øvrige, der kvalificerede sig direkte til finalen, blev Kristina Ammitzbøll, Michéle Kaisler, Anna Krarup Slinkert, Line Thorning Jørgensen, Luna Riis Søborg, Didder Drøscher og Hanne Christensen.

Ved afbud til finalen suppleres der op blandt de øvrige ekvipager, der har startet mindst 2 runder.

Jeanet Juul Mortensen er ”første reserve” til finalen. De øvrige der har redet to runder og dermed er reserver til finalen er Tina Struve Andersen, Mette Isabella Anker Hansen, Karla Dyhm-Junge og Line Kold Geisler.

Finalen afvikles d. 3. - 4. november på Dalumgaard Rideklub i Odense.

Kilde: Pararideudvalget

10-10-2018