Talentfulde springheste klar til Championatsfinaler

af  Anne Marie K. Rasmussen
Den sidste springkvalifikation i Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste powered by Pavo er afviklet, og over 100 talentfulde ungheste er klar til finalen på Blue Hors 11. – 14. oktober. Resultaterne af kvalifikationerne, og hvilke heste der er videre til finalen, kan nu ses på Dansk Ride Forbunds hjemmeside.

Vindere af 4-års championatsfinalen 2017: Maria Bjørnkjær Bennedsgaard og Chinett Ask (Blue Hors)

Over 100 ungheste samles på Blue Hors
Der er lagt op til et brag af en spring- og dressurfest, når Blue Hors flotte anlæg danner rammen om Dansk Ride Forbunds Championatsfinaler powered by Pavo. Efter seks spændende kvalifikationer fordelt i hele landet, mødes de bedste unge rideheste på Blue Hors i oktober. I springchampionatet er det de 40 bedste og ligeplacerede 4- og 5-årige heste, der er videre til finalen, og for de 6-årige springheste, er det de 25 bedste og ligeplacerede, der er finaleklar.

Spændende finaler
Det er uden tvivl nogle meget talentfulde heste, der springer om de eftertragtede placeringer i finalerne. Hos 4-års hestene topper Laila Pedersen og Katrinelund Satisfaction listen efter de seks kvalifikationer med 8,5 point. I finalen for 5-årige er der ikke mindre end fem heste med 8,5 point i toppen, men øverst på listen ligger Maria Bjørnkjær Bennedsgaard og Chinett Ask med 8,6 point. Parret vandt desuden finalen i 4-års championatet sidste år. Endelig er Martin Neergaard og Fanta blevet tildelt 6-års kvalifikationernes højeste point på 8,6, mens Søren Møller Rohde med Umberto Ask og Jesper Meyenburg med Bøgegårdens Gladiola begge har opnået 8,5.

Finalen fyldes op ved afbud
Finalestævnet afvikles som nævnt på Blue Hors 11. – 14. oktober, og der er nu åbent for tilmelding på Go! Har du en finaleplads, som du IKKE ønsker at benytte, skal du give besked på dressur@rideforbund.dk. Vi kan dermed tilbyde pladsen til den næste på listen. Vi vil også bede alle championatsdeltagere om at sikre, at deres telefonnummer på Go! er korrekt, så vi kan kontakte ryttere længere nede af listen, hvis der er afbud. Der suppleres op indtil to dage før opvarmningsklassen ved finalen, men det forudsættes, at hesten har opnået minimum 7 i karakter ved en kvalifikation.

Se alle resultater her

06-09-2018