Sheena bedst i kür ved VM

af  Anne Marie Krüger Rasmussen
Det var en kür i absolut verdensklasse det danske trekløver Sheena Bendixen, Lasse Kristensen og Klintholms Ramstein præsenterede for dommerne ved WEG i Tryon onsdag. Hele 8,539 point kvitterede dommerne med efterfølgende, og det betød, at Sheena fik den højeste score i dagens kür for individuelle voltigører. Tirsdag blev det til en flot 5. plads i det obligatoriske program, og i morgen skal trioen med en særdeles stærk Sheena i front hente point i det tekniske program. Konkurrencerne kan følges på FEI.Tv.

Se hele resultatet her

Dansk deltagelse ved VM i ridesport
Når verdensmesterskaberne i alle ridesportens discipliner (World Equestrian Games – WEG) løber af stablen i Tryon i North Carolina i USA fra 11. – 23. september 2018, bliver det med deltagelse af et dansk dressurhold, et dansk paradressurhold og en dansk voltigør. Det dressurlandshold, der repræsenterede Danmark i starten af VM bestod af Daniel Bachmann Andersen på Blue Hors Zack, Anders Dahl på Selten HW, Betina Jæger Jensen på Mane Stream Belstaff og Rikke Svane på Finckenstein. I paradressur er vi repræsenteret af Line Munk Madsen (grad I) og Hønnerups Beebob, Stinna Tange Kaastrup (grad II) og Horsebo Smarties, Susanne Jensby Sunesen (grad IV) og CSK's Que Faire samt Caroline Cecilie Nielsen og Davidoff, mens Sheena Bendixen med longefører Lasse Kristensen og hesten Ramstein er klar i voltigering.

WEG hjemmeside

19-09-2018