Spring- og dressurlandsholdet klar til Falsterbo

af  Anne Marie K. Rasmussen
I denne uge sætter omkring 1000 heste og ryttere hinanden stævne ved det store og yderst populære Falsterbo Horseshow i Sverige. Her er der topsport for både unge heste og højt uddannede heste, og så er der masser af sjove og spændende showindslag for alle, der elsker heste og ridning. I år stiller Danmark med et hold i den 5* FEI Nations Cup i både dressur og spring, og vi håber at mange tager turen over sundet for at bakke op om de dygtige danske ryttere. Har man ikke muligheden for at tage turen til Sverige, så livestreamer FEI.tv begge Nations Cup.

Mai Tofte Olesen og Rustique ved DM 2018 (Dansk Ride Forbund)

5* Nations Cup i dressur
Otte hold er til start i FEI Nations Cup præsenteret af Saab, og det er Carina Cassøe Krüth og May-Day Graftebjerg, Lone Bang Larsen og Bakkely's Onandt, Mai Tofte Olesen og Rustique samt Rikke Svane og Finckenstein TSF, der skal ride for Danmark. Alle fire ekvipager rider Grand Prix lørdag, og klassen starter kl. 12.00. Søndag rider to ryttere Grand Prix Special, og to ryttere rider Grand Prix Kür. Küren starter kl. 9.00, mens Specialen rides fra kl. 11.00. Holdets samlede score udregnes ved at lægge de tre bedste resultater fra Grand Prix sammen med de tre bedste resultater fra Grand Prix Special/Kür.

5* Nations Cup i springning
Det er ikke hvert år, at det danske landshold modtager en invitation til Nations springningen i Falsterbo, men i år skal Michael Aabo, Kasper H. Hansen, Christoffer Lindenberg, Martin Dinesen Neergaard og Søren Møller Rohde repræsenterer de røde-hvide farver i den prestigefyldte holdkonkurrence. Longines FEI Nations Cup starter kl. 13.00, og konkurrencen rides over to runder.

Start- og resultatlister

Falsterbo Horseshow