BRIK og RSR4 klar til Dressurens Venner Cup

af  Anne Marie K. Rasmussen
Den kommende weekend afvikles Dressurens Venner Cup i både Blåvandshuk Rideklub (BRIK) og Ringsted Sportsrideklub (RSR4). Begge klubber har været vært for Cuppen i flere år og glæder sig til at afholde endnu en kvalifikation af turneringen, der er med til at skabe fællesskab og holdånd på stævnepladsen.

Fællesskab og holdånd
”I Ringsted Sports Rideklub oplever vi en større sportsånd eller et større fællesskab om man vil, ved hold cups som Dressurens Venner Cup. Og vi oplever et godt sammenhold på holdene og hos de deltagende klubber. SÅ alt i alt ser vi det som et yderst positivt tiltag, at der afvikles cups som Dressurens Venner Cup, og at sponsorerne viser, at de vil sporten på dette niveau også,” siger Belinda Frandsen fra Ringsted Sportsrideklub.

”Det er et rigtig godt koncept, som giver klubberne mulighed for at styrke fællesskabet og holdånden. Vi har afholdt cuppen i flere år, og det er altid en spændende og hyggelig dag på stævnepladsen. Vi har dog kun to hold til start i år, så det kræver måske et større benarbejde, for at få flere klubber til at deltage. Vi vil gerne afholde den igen til næste år, og så sætte alle kræfter ind for at flere klubber får tilmeldt,” siger Rie Sveigaard-Iversen fra Blåvandsuk Rideklub,

Om Dressurens Venner Cup
Danmarksturnering i dressur for klubhold sponsoreret af Dressurens Venner i samarbejde med Ingdam's. Dressurens Venner - Cup er en klubholddressurkonkurrence, der afvikles over 6 kvalifikationsrunder fordelt over landet samt en finale. Kvalifikationsklasserne udskrives i LA2-A og afvikles ved C-stævner.

Se mere her

Dressurens Venner