Dansk springlandshold til OL i 2024

af  Rikke Højgaard
Det er målet for udviklingen i dansk springsport de kommende seks år. Det vil kræve en målrettet og strategisk indsats, at nå målet om OL, og derfor går en ny arbejdsgruppe i gang med at lægge en ny eliteplan for springsporten.

Rød tråd og større bredde
”Det hele starter med talentudviklingen, og derfor skal vi sikre, at der er en rød tråd fra ponyårene til senior-eliten. Og så er det afgørende, at vi får en større bredde i senior-eliten, så vi har ryttere og heste at trække på. Nu trækker gruppen i arbejdstøjet, og så glæder vi os til at kunne fremlægge den samlede plan til januar,” fortæller Bo. K. Møller,
Elite-, talent- og team manager springning.

Eliteplanen fremlægges på en springkongres for ryttere, trænere, officials og andre interessenter i januar 2019. Arbejdsgruppen består ud over Bo. K. Møller af generalsekretær Jacob Gulmann, formand for springudvalget Jakob Leth samt rytterrepræsentanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen, og flere andre vil blive inddraget i arbejdet.
13-06-2018