Kerstin Dallmann ny holdleder for seniorlandsholdet i military

af  Susie Juhl
Som det var tilfældet ved EM i Strzegom i 2017, bliver det også fremover Kerstin Dallmann, der skal varetage stillingen som holdleder for seniorlandsholdet i military. Kerstin, der er en meget engageret ildsjæl i militarysporten, er også formand for militaryudvalget og ansvarlig for det nyetablerede military-eliteudvalg, og glæder sig til at føre an for den danske militaryelite.

Disciplinen med størst udviklingspotentiale
Kerstin Dallmann, der er 39 år og bosat på Fyn og arbejder til dagligt som folkeskolelærer.  I fritiden står der i høj grad military på programmet, for, udover selv at være aktiv militaryrytter, er Kerstin også formand for Militaryudvalget, ligesom hun står i spidsen for den nyetablerede eliteudvalg, der arbejder for, på langt sigt, at forbedre både struktur og resultater for den danske militaryelite, og ikke mindst at få et dansk landshold med til OL i military. Kerstin ser military som den af Dansk Ride Forbunds discipliner, der har det største udviklingspotentiale og glæder sig til, blandt andet, at være med til, at føre den nye eliteplan ud i livet.

Stor rutine som holdleder
Adskillige gange har Kerstin fungeret som holdleder for seniorlandsholdet. Udover ved sommerens EM, stod Kerstin i spidsen for holdet der var afsted til EM på Blair Castle i Skotland i 2015, ligesom hun har været holdleder ved tre Nordiske mesterskaber. Kerstin har altså meget erfaring med military stævner i både ind- og udland og har også været aktiv i dialogen mellem Dansk Ride Forbund og FEI, hvor hun bl.a. har deltaget i diverse møder og i oplæg om den Olympiske Agenda i 2020. Kerstin glæder sig til at føre den nye eliteplan og struktur ud i livet, så hun, sammen med et landshold, kan repræsentere Danmark ved et kommende OL.

16-03-2018