Cathrine Dufour kommer ikke til World Cup-finalen i Paris

af  Rikke Højgaard
Verdens 3. bedste dressurekvipage – danske Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy – kommer desværre ikke på banen i World Cup-finalen i Paris den 13. – 14. april. Efter Dufour og Cassidy med en pragtpræstation igen slog verdensetteren Isabell Werth ved World Cuppen i Göteborg valgte Dansk Ride Forbund at søge om wildcard til World Cup-finalen, men ansøgningen er desværre blevet afvist af det internationale rideforbund FEI med begrundelse i, at Cathrines resultater falder uden for reglerne for et wildcard. Danmark bliver dog repræsenteret i finalen af en anden af vores topekvipager – nemlig Daniel Bachmann og Blue Hors Zack.

​Cathrine og Cassidy, EM 2017 (Dansk Ride Forbund)

Målet er VM
Cathrines altoverskyggende målsætning for 2018 er VM i USA til september, hvilket hun har planlagt sin træning og stævnedeltagelse efter. Men efter at hun og Cassidy først slog verdensetteren ved World Cuppen på hjemmebane i Herning i oktober og efterfølgende gentog præstationen til UG i Stockholm for et par uger siden, valgte Dansk Ride Forbund og Cathrine at søge om et wildcard til finalen. Dette har FEI desværre afvist med begrundelse i, at resultaterne falder udenfor reglerne for tildeling af wildcard, så nu er fokus igen rettet 100 % på VM.

Daniel og Zack finaleklar
En anden af Danmarks topryttere, Daniel Bachmann, har haft World Cup-finalen som en klar målsætning for træningsplanlægningen for 2017/2018, og med flere toppræstationer på avlshingsten Blue Hors Zack, har makkerparret samlet point nok og er dermed klar for Danmark i finalen i Paris.

05-03-2018