Nye regler for ponymåling

af  Rikke Højgaard
Efter repræsentantskabsmødet i april nedsatte bestyrelsen en arbejdsgruppe, som skulle evaluere proceduren for ponymåling. Formålet var, at gøre proceduren mere smidig for ponyejerne uden at gå på kompromis med hestevelfærd og økonomien. Arbejdsgruppen er nu færdig med arbejdet, og den mest markante ændring er, at det fremover er mulighed for to ordinære målinger og en ankemåling.

Ændrede regler pr. 1. december 2017
I korte træk betyder ændringerne, at der fra 1. december 2017 er mulighed for to ordinære målinger samt en ankemåling. Da ændringen giver ret til to ordinære målinger mod tidligere en, er det besluttet lave et genmålingsår for tidligere fremstillede heste/ponyer, som får mulighed for at stille til en ekstra ordinær måling. Genmålingsåret gælder fra 1. december 2017 og udløber 30. november 2018.

Prisen for en ankemåling bliver desuden også prisreduceret. Reglementet er tilrettet, og der er lavet en ny brugervejledning. Det er meget vigtigt, at man læser begge inden fremstilling til måling. Du finder dem her.

Arbejdsgruppen bestod at to fra bestyrelsen, sportschefen og en repræsentant for dem, der stillede ændringsforslag ved repræsentantskabsmødet.

04-12-2017