Jule- og nytårshilsen fra springlandstræneren for junior- og ungryttere

af  Bo K. Møller
2017 er ved at være gået, og det er tid til at se tilbage på 12 lærerige, spændende og interessante måneder. Vi har igen i år leveret mange flotte resultater. Bl.a. ved NM i Sverige, hvor juniorholdet genvandt guld, og ungrytterne fik bronze. Hos juniorrytterne vandt vi også en individuel sølvmedalje. Til EM i Slovakiet var juniorholdet igen i år meget tæt på medalje og endte på en flot 6. plads, mens vi havde tre ryttere (to junior og en ungrytter) i den individuelle finale om medaljer, hvilket er en rigtig god præstation.

Jeg er meget glad for, at vi igen i år har haft mange (18) forskellige ryttere af sted til CSIO-stævner. Juniorerne har vundet to Nationsspringninger (Fontainebleau og Uggerhalne), og ungrytterne blev nr. 2 ved ungdommens ”Aachen” i Hagen, og det er resultater, der giver genlyd rundt om i de andre lande i Europa.

Derudover har I også vundet World Ranking klasser på 2- og 3-stjernet niveau, CSIO Grand Prix-klasser samt nogle af de sværeste nationale Grand Prix-klasser f.eks. på Bækgaarden og senest ved Christmas Show. Dertil skal lægges et utal af placerede ryttere i de samme klasser.

Det er alt sammen resultatet af koncentreret arbejde med jeres heste i den daglige træning, hvor grundarbejdet aldrig kan blive vigtigt nok. I skal fortsætte med at udvikle jer, så I bliver stabiliseret på det niveau, I har opnået og er klar til at tage et skridt mere op ad stigen. Det er den eneste måde, vi kan udvikle jer til at blive internationale topryttere på.

Short cuts findes ikke.

Det glæder mig, at forbundet har tillid til det arbejde, vi laver og har forlænget min kontrakt, så jeg kan gå i gang med at planlægge 2018. I vil få planen fremlagt til indendørs Agria DRF-mesterskabet på Vilhelmsborg i januar.

Til sidst vil jeg ønske Jer og Jeres familier en rigtig God Jul og et Godt Nytår, med tak for et meget spændende 2017 og håbet om et endnu mere udfordrende, udviklende og ikke mindst spændende 2018.

Bo K. Møller
29-12-2017