Blue Hors klar til Bundgaard Byg Cup-finale

af  Susie Juhl
Blue Hors er endnu engang klar til at invitere til den store finale i Bundgaard Byg Cup. Finalen afvikles som en del af Blue Hors Dressurfestival og 15 veloplagte ekvipager er meldt til start i lørdagens Intermediaire I. Dermed går samtlige startende videre til den spændende kür-finale søndag.

Fremtidens stjerner i direkte duel
Gennemsnitsalderen for de 15 startende heste er lige knap 9 år, så det er de unge stjerner der mødes for at dyste om titlen som vinder af Bundgaard Byg Cup 2017. Efter kvalifikationerne er det Nanna Skodborg Merrald der ligger i front. Faktisk så suverænt at hun indtager både første og andenpladsen på henholdsvis Gørklintgårds Quarter Boy og Gørklintgårds Quantico. Med sejre ved både første og tredje kvalifikation har Nanna bevidst overfor konkurrenterne, at hun er farlig. Ved anden kvalifikation, der blev afviklet på Broholm i sommer, var det Carina Nevermann Torup, der med guldmedaljehoppen Grevens Sa’Va sejrede. Så der skal afgjort også passes på den ekvipage. Sejren på Broholm kom i hus foran bl.a. foran Anna Kasprzak og Quarton. Men selvtilliden bør også være i top hos dette par, der kommer med to dugfriske internationale sejre i bagagen fra World Cup Herning stævnet. Feltets yngste hest er avlshingsten Blue Hors Veneziano på blot 7 år. Ved sidste kvalifikation blev det til en andenplads til ham og rytter Daniel Bachmann Andersen, og nu er parret jo på hjemmebane, så mon ikke de er klar til at give pigerne kamp til stregen. Spændende skal det i hvert fald blive, hvem der løber med sejren i Bundgaard Byg Cup 2017.

Find startlisten her.

Bundgaard Byg Cup
Bundgaard Byg Cup er en kendt og traditionsrig landsdækkende turnering for ekvipager, der har opnået min. 60% ved start i en Prix St. Georges ved B-stævner eller 63% ved start i Prix St. Georges ved C-stævner i kvalifikationsperioden. Bundgaard Byg Cup rides over tre spændende kvalifikationsrunder i Intermediaire I og Intermediaire I Kür. De 20 bedste ryttere går videre til finalen for at dyste om den prestigefyldte titel som vinder af Bundgaard Byg Cup. Her går de 15 bedste videre fra Intermediaire I til küren, og turneringens vinder findes efter sammenlægning af resultaterne fra de to klasser.

Bundgaard Byg Cup er en hæderkronet turnering igennem mere end 10 år, og firmaet har bygget utallige ridehaller og stalde til dansk ridesport. Bundgaard Byg giver ridesporten en spændende og interessant turnering, samt en kyndig partner, når der skal bygges til heste og ryttere.

Bundgaard Byg

Bundgaard Byg Cup