Er du para-rytter med ambitioner, eller har du blot lyst til at komme i gang med para-dressur i 2018

af  Susie Juhl
Har du lyst til at ride paradressur og endnu ikke tilknyttet Parasport Danmark? Du har måske ambitioner om at ride para cup, U25 DM i paradressur, Senior DM i paradressur, eller du har bare lyst til at komme i gang indenfor paradressuren i 2018? Så har du nu mulighed for at komme til træningssamling hos landstræner for paradressur Astrid Gemal og talenttræner Kitt Sørensen, holdleder for landsholdet Anette Bruun samt en fra para-ride udvalget. Med træningssamlingen ønsker Parasport Danmark, at holde sig løbende ajour med den nuværende og kommende talentmasse i dansk para-dressursport, og samlingen er derfor åben for alle, der opfylder nedenstående krav.

Krav til deltagelse
For at deltage skal ekvipagen være klassificeret og have egen hest eller låne hest stillet til rådighed. Samlingen har plads til 14 ryttere. På samlingen får du individuel undervisning og vejledning ved landstræner Astrid Gemal og talenttræner Kitt Sørensen. Det er en fordel, at du har din egen træner med. Pris for deltagelsen er 300 kr.

Tid og sted
Træningssamlingen finder sted søndag den 21. januar hos Vejle ridekub, Ibækvej 15, 7100 Vejle.

Tilmelding til holdleder Anette Bruun, mail abj@inside-sport.dk tlf.61793771

Klassifikation
Så er der igen mulighed for klassifikation. Denne gang den 2. december 2017 i Stubbekøbing.

For at blive klassificeret som para-rytter skal man have et fysisk handicap, som giver tydelig funktionsnedsættelse. Rytteren skal have en specifik diagnose fra hospital og/eller speciallæge. Rytterens egen læge skal underskrive et diagnosepapir, som findes på hjemmesiden i DRF. https://www.rideforbund.dk/Ridesport/Discipliner/Para/Klassifikation.aspx

Rytterne skal være opmærksomme på at der ikke kan testes for smerter. Fibromyalgi, immobilitets syndrom og Ehlers Danlos og lungesygdomme er ikke testbare lidelser.

Alle relevante papirer skal medbringes ved testningen - uden papirer - ingen testning.

Rytteren skal være fyldt 14 år.

Klassifikationen koster kr. 800 for nytestning og kr. 600 for gentestninger.

Ved tilmelding bedes rytterne udfylde tilmeldingsskemaet.

Sidste frist for tilmelding er 17. november 2017.

Tilmelding skal ske til Jens Kryger Nielsen på jkn@dlgpost.dk

Skema til klassifikation