Nyt tiltag for elevskoler og elevryttere

af  Susie Juhl
Den nye Elevskole Cup er en cup der henvender sig til alle rideklubber, der har en elevskole. Den afvikles i indendørssæsonen og afsluttes med en flot finale i foråret. Formålet med cuppen er at give elevskoleryttere mulighed for at ride konkurrence mod ryttere fra andre klubber, uden at være afhængig af, at transportere hest eller pony, da de deltagende klubber stiller heste til rådighed. Der er lagt op til masser af store oplevelser, når deltagerne høster ridemæssig erfaring og samtidig får mulighed for at møde nye venner på tværs af landet.

Hvad og hvordan

Elevskolecuppen er en turnering, hvor elevhold fra forskellige klubber mødes og konkurrerer på de heste, som værtsklubben stiller til rådighed. Rytterne får på den måde erfaring med at ride andre heste, og der kan knyttes venskabsbånd på tværs af klubberne. Cuppen er landsdækkende og afvikles i perioden 1. november 2017 til 1. marts 2018. Cuppen afsluttes med en flot finale i foråret 2018.

Elevskole Cuppen afvikles i puljer med tre hold (klubber) i hver.

Der dystes i to af Dansk Ride Forbunds dressurprogrammer, der er tilpasset Cuppen.

Tilmelding til Cuppen er senest den 1. november.

Ved deltagelse i Elevskole Cup trænes rytteren omstillingsparathed og fleksibilitet, når der en hel sæson igennem, skal rides på fremmede heste. Udover at deltagerne høster ridemæssig erfaring, giver cuppen også rig mulighed for, at knytte nye venskaber på tværs af landet.

Læs mere om Elevskole Cup

11-10-2017