Frederikshavn Rideklub atter klar til Agria DRF-mesterskabet i ponydressur for hold

af  Susie Juhl
Holdmesterskaberne i dressur bliver nærmest mere og mere populære for hvert år. Sidste år var det nødvendigt at ændre på tidsplanen for afviklingen pga. de mange starter, og samme tidsplan benyttes således i år, hvor 36 hele hold stiller til start. Frederikshavn Rideklub (FKR) har de sidste mange år lagt hus til mesterskaberne, og er selvfølgelig klar til at gentage succesen i weekenden den 15. - 17. september.

36 ponyhold i kamp og hæder og medaljer
144 ponyekvipager fordelt på 36 hold er klar til at indtage dressurbanerne på Frederikshavn Rideklubs anlæg, for at kæmpe om guld, sølv og bronze i Agria DRF-mesterskaberne i ponydressur for hold. Mesterskabsstævnet løber fra fredag middag til søndag eftermiddag, så vi ser frem til mange timers god ridning i det nordjyske.

Om mesterskabet
Mesterskabet afvikles over en kvalifikationsrunde og en finale. Holdet består tre eller fire ekvipager, der rider forskellige programmer, og resultatet fra hver runde beregnes ved sammenlægning af holdekvipagernes tre bedste resultater. Finalen er åben for de placerede hold (min. 6) fra kvalifikationsrunden, og mesterskabet afgøres ved sammenlægning af holdenes resultater fra både kvalifikations- og finaleklassen. Se det komplette reglement fra side 55 i

Dressurreglementet

Frederikshavn Rideklub