Gustav 6. bedste childrenrytter i Europa

af  Rikke Højgaard
Lørdag skulle childrenrytterne springe individuel finale ved EM i ungdomsspringning i Samorin i Slovakiet, og vores tre danske finalister leverede alle flotte præstationer. Efter to spændende runder og jump off sluttede 14-årige Gustav Christian Jacobsen på imponerende 6. plads, mens Cecilie Kjær blev nr. 22 og Madelen Bennetsen nr. 27. Søndag springer junior- og ungrytterne deres finaler.

Flot 6. plads til Gustav
Både Gustav Christian Jacobsen på Fayot og Cecilie Kjær på Aagaardens Elina var fejlfri fra de tre forrige runder, mens Madelen Bennetsen på M.B. Calida havde 4 fejl med til finalen.

Finalen blev sprunget over to runder på en 1,30 m høj bane, og i 1. runde imponerede Gustav og Cecilie med at levere endnu hver en nulrunde, mens Madelen desværre fik 7 fejl. Gustav og Fayot var stadig i storform i 2. runde, hvor de leverede deres femte nulrunde ved EM, mens Cecilie desværre fik 12 fejl og Madelen 8 fejl.

Syv ryttere var på rent nul, og dermed skulle der en spændende omspringning til, før medaljerne kunne fordeles. Desværre opstod der lidt misforståelser mellem Gustav og Fayot, og det indløste 18 ærgerlige fejl. Men med en placering som 6. bedste childrenrytter i Europa, og med så mange flotte danske præstationer gennem mesterskabet kan vi kun være stolte af vores unge talenter.

EM i springning 2017 YJCh

Start- og resultatlister