Vinderne af Agria DRF-mesterskaberne i springning for ponyer og children kåret

af  Susie Juhl
Søndag blev finalerne i Agria DRF-mesterskaberne i springning for ponyer og children afviklet, og mestrene blev fundet og fejret. Kat. III-ekvipagerne lagde ud, og her blev vinderen Caroline Amalie Bak Attermann. Hos kat. II-ekvipagerne blev det Freja Høyer Pedersen der tog sig af guldet og i kat. I-mesterskabet blev det Theodor Wildfang Just Linde der satte pigerne til vægs. Childrenekvipagerne lukkede mesterskabsstævnet hos Stevnstrup Rideklub af 1994, og her var det Madelen Bennetsen der løb med titlen.

Sejr til Caroline i kat. III
Caroline Amalie Bak Attermann (RÆV) og Stald Tor’s Flying Surprice formåede som eneste ekvipage at holde nullet over alle tre dage, og hun kunne således få guldmedaljen hængt om halsen som vinder af kat. III-mesterskabet. Til gengæld måtte der en omspringning til for at fordele sølv- og bronzemedalje. Her var Malou Kastbjerg (SRS) på Bjerregårds Katja hurtigst og hun sikrede sig dermed sølvmedaljen, mens Matilde Baaring Kjærgaard (RIC) og Parc Wasabi vandt bronze. Se hele resultatet af mesterskabet her.

Freja ny kat. II-mester
Det lignede på forhånd en titelkamp mellem tre ekvipager; Cecilie Kjær og Bassy, Freja Høyer Pedersen og Sabrina Fair og Josefine Sandgaard Mørup og Kantje’s Valentijn i kat. II-mesterskabet. Og det kom til at holde stik. Både
Freja og Josefine kom igennem mesterskabet helt uden fejl, og måtte således ud i en omspringning om guld og sølv. Her præsterede Freja Høyer Pedersen (HIS) på ponyen Sabrina Fair endnu en fejlfri runde, mens Josefine Sandgaard Mørup (HER) på Kantje’s Valentijn blev noteret for 7 fejl. Det blev altså guld til Freja Høyer Pedersen, sølv til Josefine Sandgaard Mørup og bronze til Cecilie Kjær (HRB) og Bassy. Se hele resultatet af mesterskabet her.

Theodor vandt over alle pigerne.
Med blot en enkelt fejl i dagens finale, stod Theodor Wildfang Just Linde (SPR) og Attyrory Rebel for det bedste resultat over de tre mesterskabsdage, og sikrede sig således guldet. Sølvet gik til Hanna-Sofie Dahle (HIS) og Toftegårdens Indi-Go, mens Pernille Harritslev Dam Christoffersen (ASR) og Runehøjs Rocco gjorde krav på bronzemedaljen. Forud for finalen så det ellers ud til, at Annestine Kibech Hansen var på vinderkurs, men alt kan som bekendt ske i sport og Annestine måtte desværre udgå i dag. Se hele resultatet af mesterskabet her.

Childrenmesterskab til Madelen
På hesten M.B. Hopla’s Highlight lykkedes det Madelen Bennetsen (NDRK) at veksle sidste års bronzemedalje til en af guld i år. Det gjorde hun efter en omspringning hvor hun igen formåede at ride fejltfrit, og Madelen står dermed noteret for et mesterskab helt uden fejl. I omspringningen var hun oppe imod Line Busk Heltborg (KRT) på Ace Of Beadeebell der altså tog sig af sølvet. Sidste medaljetager for denne gang blev Kia Keller (TØRK) på Zaffran. Se hele resultatet af mesterskabet her.

Start- og resultatlister

Stevnstrup Rideklub af 1994