Landshold udtaget til EM i springning

af  Rikke Højgaard
Det bliver danmarksmester Thomas Sandgaard, Thomas Velin, Andreas Schou, Rikke Haastrup og Søren Pedersen, der skal forsvare de danske farver, når EM i springning løber af stablen sammen med EM i dressur og paradressur i Göteborg den 21. – 27. august. Hvilke fire af rytterne, der skal ride på holdet, afgøres lige op til mesterskaberne. Karina Leichle er reserve.

Dansk Nations Cup sejr ved Equitour Aalborg (fotokredit: Equitour Aalborg)

EM-holdet sat og klar til Göteborg
For to måneder sikrede Thomas Sandgaard sig DM-guld på Nørremøllehøjs Ariel, men det er på Amarone, at Thomas nu er udtaget til EM. Det var nemlig på Amarone, at Thomas var med til sikre Danmark hjemmebanesejren i Nations Cuppen ved Equitour Aalborg i starten af juni. Thomas Velin og Chopin van Het Moleneind var også på det stærke Nations Cup-hold, og nu er ekvipagen altså også EM-klar. Andreas Schou er udtaget på Hazel BS, Rikke Haastrup er klar med sin trofaste makker Charleston K, og Søren Pedersen er udtaget på Tailormade Chaloubet. DM-bronze-tager Karina Leichle og Sire d’Isigny er EM-reserve.

Landstræner Lars Pedersen har gode forventninger til sit hold:

”Det er fem rutinerede ryttere, som vi sender afsted. De har alle erfaring fra store mesterskaber, og vi har også flere gengangere fra EM i Aachen for to år siden. Alt er på spil fra start, så vi skal være knivskarpe allerede fra den første dag med tidspringning. Vi er oppe mod nogle hold med meget hurtige ekvipager, men vi rider vores chance fra dag 1 og går benhårdt efter at komme videre til finalen i nationsspringningen”, siger Lars N. Pedersen.

EM i Göteborg

17-07-2017