Landshold klar til Aachen

af  Rikke Højgaard
Når dressuren afvikles ved det store Nations Cup-stævne i Aachen i Tyskland den 19. – 23. juli, bliver det Cathrine Dufour på Atterupgaards Cassidy, Agnete Kirk Thinggaard på Jojo Az, Daniel Bachmann på Blue Hors Don Olymbrio og Anders Dahl på Selten HW, der skal repræsentere Danmark i Nations Cuppen (CDIO5*), mens Anna Zibrandtsen på Arlando og Anna Kasprzak på Donnperignon skal ride den firestjernede store tur (CDI4*). Rikke Svane og Finckenstein er på venteliste til CDI4*. Danmark stiller også med et U25-hold, der består af Sille Engermann og Darius, Victoria E. Valentin og Fabienne og Marlene Storkborg og Fritz.

EM-udtagelsen nærmer sig
Det store stævne i Aachen er et vigtigt led i udtagelsen af det hold, der skal repræsentere Danmark ved EM i Göteborg til august. Ved stævnet i Aachen har landstræneren mulighed for at teste ryttere og heste i konkurrence med de allerbedste, og rytterne og hestene er der værdifuld erfaring og forberedelse at hente ved så stort et stævne.

CHIO Aachen

17-07-2017