Ophævelse af krav til indløsning af rytterlicens

af  Rikke Højgaard
Fra 3. juli skal du ikke længere opfylde bestemte krav for at kunne købe rytterlicens. Det har bestyrelsen besluttet. Ophævelsen af kravene til indløsning af rytterlicens træder i kraft ifm. reglementsændringerne pr. 3. juli, hvilket betyder, at alle kan købe rytterlicens på DRF Go! uden at skulle opfylde de tidligere krav om beståede ryttermærkeprøver og Klar-Parat-Start-kurset.

Det skal være nemt at ride stævner
Formålet med beslutningen er, at alle ryttere i klubber under Dansk Ride Forbund, der ønsker at ride stævner fra C-niveau og opefter, let skal kunne komme i gang med det. Beslutningen om ophævelse af kravene omfatter både rytterlicens til C-stævner op efter og voltigeringslicens. Priserne for 2017 er uændrede.

Ryttermærkerne er fortsat vigtig uddannelse i klubberne
Selvom Ryttermærkerne fra 3. juli ikke længere er et krav for indløsning af rytterlicens, er de fortsat en vigtig del af sikkerhedsuddannelsen i Dansk Ride Forbund. Ryttermærkerne kan tages i klubberne, og er en god og sikker indføring i ridesportens fantastiske verden.
26-06-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor