Mindre ændring i 100 års turneringens pointsystem

af  Anne Marie K. Rasmussen
Vi har oplevet en overvældende interesse for 100 års klubturnering sponsored by Ifor Williams og Hestemagasinet - Everhorse, hvilket vi naturligvis er meget, meget glade for. I løbet af de første måneder af 2017 har man kun kunne hente point i breddeaktiviteter, men fra slutningen af marts kommer dressur, spring, military samt distance, TREC og voltigering også på banen. Den store interesse for turneringen gør, at vi har været nødt til at justere en smule på pointene i de seks sportsdiscipliner for at sikre en fair pointfordeling, der bibeholde turneringens formål om at præmiere den klub med den bredeste vifte af discipliner/aktiviteter.

Ponygames præmieoverrækkelse, Heslerød Rideklub. (Foto: Gunnar Petersen)

Ændring i pointsystem
Pointgivningen ændres ikke for breddeaktiviteterne, men derimod for dressur, spring, military, voltigering, TREC og distance, der for alvor kommer ind i turneringen sidst på måneden. Det betyder, at rytterne kan optjene følgende point til deres klub:

Dressur og spring: 5 point
Military, voltigering, TREC, distance: 10 point (20 point for hold i voltigering)
Bredde (uændret): 10 point (20 point for hold i kvadrille)

Andre bestemmelser er som hidtil. Se den samlede stilling ved at klikke her

Om 100 års klubturneringen
Dansk Ride Forbunds 100 års klubturnering sponsored by Ifor Williams og Hestemagasinet – Everhorse rides i alle discipliner ved stævner rundt om i Danmark. Ønsket med turneringen er at styrke sammenholdet og fællesskabsfølelsen i landets rideklubber. For klubberne gælder det om at samle så mange point som overhovedet muligt, og jo flere discipliner klubben er repræsenteret i – desto større chance for at vinde turneringen. Hovedsponsor for turneringen er Ifor Williams Trailers og Hestemagasinet – en del af Everhorse gruppen, og hovedgevinsten i turneringen er en flot Ifor Williams hestetrailer til klubben. Andenpladsen vinder et flot jubilæumsspring fra Viffeldt Safety-System. Læs mere om turneringen her

15-03-2017

Samarbejdspartnere: Team Danmark Protetor