Guld til Josephine Bøgh i DRF-mesterskabet for ungryttere

af  Anne Marie K. Rasmussen
Søndag eftermiddag blev Krafft Indendørs DRF-mesterskab i springning for ungryttere afgjort på Vilhelmsborg. Det har været en fantastisk weekend i Århus, hvor vinderne af Indendørs DRF-mesterskaberne skulle findes hos både juniorer, ungryttere og seniorer. Ungrytternes mesterskab var weekendens sidste, og her blev guldet fortjent vundet af Josephine Bøgh og Van Dejk. Sølvet gik til Christina Nielsen og Griffin, mens Helena Eva Blach og Ace of Corobell tog bronze.

Josephine Bøgh og Van Dejk 2016 - arkivfoto. (Dansk Ride Forbund)

Suveræn Josephine Bøgh
21 ekvipager var til start i denne finale, der blev sprunget i en MA** (140 cm). Fem ekvipager havde redet 0 fejl i første afdeling af mesterskabet, og det var blandt dem fordelingen af medaljer skulle afgøres, i det resultatet fra første afdeling blev lagt sammen med resultatet fra dagens finale. I dag var der dog kun en ekvipage, der sluttede med 0 fejl, og det var Josephine Bøgh (NSPR) og Van Dejk. Det betød, at der ikke var nogen omspringning, og guldet var i hus. Sølvet blev vundet af Christina Nielsen (RIC) og Griffin, som sluttede med 4 fejl, mens bronze gik til Helena Eva Blach (DRK)og Ace of Corobell med 5 fejl.

Se resultatet af hele klassen her

Danish Derby

Springreglement