Skåde Rideklub recertificeret

af  Anne Marie K. Rasmussen

Skåde Rideklub (SKÅR) er netop blevet recertificeret i Organisation og Sikkerhed. Klubben har været certificeret siden 2014, og i bestyrelsen er man enige om, at certificeringerne er med til at lette det daglige arbejde i klubben. Dansk Ride Forbunds certificeringsordning har til formål at skabe en skarp profil af forbundets klubber, så medlemmer og interessenter nemmere kan orientere sig. En certificering indenfor et givent område, er således forbundets blåstempling og anbefaling af rideklubben. Vi ønsker klubben tillykke med recertificeringerne.

Certificeringer gør klubarbejdet lettere for alle
Som nævnt har Skåde Rideklub opnået recertificering i organisation og sikkerhed. Ifølge klubbens bestyrelse giver de to certificeringer en fundamental ramme for klubdriften, der gør klubarbejdet lettere for alle: Organisationscertificeringen hjælper bestyrelsen med at få sat procedurer for klubarbejdet i system, mens sikkerhedscertificeringen giver klare rammer for den daglige omgang med heste i klubben.

Skåde Rideklub er nabo til Marselisborgs skove, og rytterne har derfor gode muligheder for skønne turer i terrænet. Klubben har stor fokus på sikkerhed og vedligeholdelse af faciliteter, og da bestyrelsen søgte midler til renovation af den ene dressurbane, fik de bevilliget et flot beløb på 500.000 kr. Købmand Herman Sallings Fond.

Skåde Rideklub

Dansk Ride Forbunds Certificeringer