KOOR vandt Dressurens Venner – Cup 2016

af  Rikke Højgaard
Lørdag og søndag er finalen i Dressurens Venner – Cup blevet afviklet ved landsstævnet i Herning Rideklub, hvor også DRF-mesterskabet i dressur for klubhold er blevet afgjort. Efter to spændende dage stod det klart, at Kjellerup Og Omegns Rideklub (KOOR) kunne stille sig øverst på skamlen til slut og lade sig hylde som vinder af cuppen. 2. pladsen gik til Ertebjerggaard Sportsrideklub (ESRK), mens hjemmebaneholdet fra Herning Rideklub (HER) blev nr. 3.

Spændende cup-finale i Herning
I både lørdagens og søndagens afdelinger af finalen, har to af holdets ekvipager redet LA2, mens to andre har redet LA5. For HER og THSE, der kun bestod af tre ekvipager, har holdet selv bestemt hvilken klasse, de kun havde en rytter til start i. Det var holdets tre bedste resultater fra hver afd. der samlet afgjorde finalen, der altså blev vundet af ESRK.

”Vi har det skidegodt! Det har været en fantastisk weekend ved et super stævne. Det giver altid lidt ekstra, når vi er afsted sammen som hold. Og det, at vi også har fået overnatning stillet til rådighed og sovet sammen, har bare gjort det til en helt særlig holdoplevelse. Vi var også med sidste år, hvor vi også vandt, og det sjove er, at vi er næsten samme hold igen. Alle hestene er seks år, og Karen er afsted på samme hest, mens Stinna er afsted med sønnen til den, hun red på sidste år. Og vores nye holdmedlem Gunillas hest, er den samme hest, som jeg red sidste år, så vi er virkelig et sammentømret hold. Nu skal vi lige have lidt mad og hygge i klubben, og så går turen hjemad efter en skøn wekeend”, sagde en glad vinder – Katrine Rosa Bjørklund fra KOOR.

Mandag var alle ryttere og heste hjemme igen.
”Vi var ret sent hjemme i aftes og for mit eget vedkomne står mandagen på oprydning, udpakning. På vegne af hele holdet vil jeg gerne takke Dressurens Venner, Ingdams, Herning Rideklub og Dansk Ride Forbund for en flot turnering, som igen i år levede op til vores forventninger. Vi havde en super hyggelige weekend i Herning, banerne var super gode, sekretariatets personale var hjælpsomme og søde, og vi havde fået plads i en lille stald med faste bokse, som var dejlig kølig og rolig – og så var vejrguderne ikke mindst i rigtig godt humør”, fortæller Karen Marie Bruun fra KOOR.

Se alle holdene og holdmedlemmerne her samt finaleresultatet her.

Holdresultat efter første afdeling

1. plads Kjellerup Og Omegns Rideklub (KOOR) 432,254 point
2. plads Ertebjerggaard Sportsrideklub (ESRK) 432,029 point
3. plads Herning Rideklub (HER)  424,761 point
4. plads Thorup Sportsrideklun (THSR) 415,061 point
5. plads Frederiksværk Rideklub (FVR) 401,300 point
6. plads Kolding Rideklub (KOR) 400,679 point

Om Dressurens Venner – Cup
Dressurens Venner Cup er en landsdækkende turnering i dressur for klubhold, der afvikles over seks kvalifikationsrunder og en finale. Kvalifikationsrunderne fordeles således, der afholdes to runder på Sjælland, en på Fyn og tre i Jylland i perioden april til august. Cuppen er åben for heste og/eller ryttere, der indenfor kvalifikationsperioden ikke har startet højere end sværhedsgrad 3 (MB3) for heste til A-, B- eller C-stævner. På den måde henvender turneringen sig til de fleste dressurryttere rundt omkring i de danske klubber.

Om Dressurens Venner
Foreningens formål er at fremme en visionær udvikling af dansk dressursport med henblik på at højne kendskabet og det faglige niveau. Dressurens Venner tilstræber at sætte fokus på dressurridning, at støtte dressursporten, at have opmærksomhed på talentudvikling og give dressuroplevelser af højt niveau.

Program, startlister og resultater

Zibra Sport

Stævnet hos Herning Rideklub

Læs mere om Dressurens Venner - Cup her.

11-09-2016