Sikker sejr til Christine og Grantorino

af  Anne Marie K. Rasmussen
Det var en udfordrende bane de store ponyer skulle igennem ved søndagens finale ved det Indendørs DRF-mesterskab for kat. I-ponyer i Hedensted og Omegn Rideklub (HDR). Christine Thirup Christensen formåede som eneste rytter at ride fejlfrit både lørdag og søndag, og derfor gik sejren søndag aften fortjent til den unge rytter og hendes hvide pony Grantorino.

Christine Thirup Christensen (guld), Laura Baaring Kjærgaard (sølv) og Anna Sofie Tørnæs (bronze). (Photo by Bruun)

Finalen for kat. I-ponyer gik i en MA2 (120 cm), og 4 ekvipager formåede at springe med 0 fejl og var dermed videre til omspringningen. Christine Thirup Christensen (HIS) og Grantorino blev som nævnt vinder af det indendørs mesterskab. Parret red som de eneste med 0 fejl i omspringningen, og derfor var tiden på 38,89 ikke af betydning. Sølvet gik til Laura Baaring Kjærgaard (RIC) og Tonlyn Bobby’s Girl. Ekvipagen sluttede med 4 fejl i tiden 34,03. Anna Sofie Tørnæs (HOSK) og Strattonstown Nearly Gone vandt bronze med 4 fejl og tiden 37,25.

Det har været en fantastisk weekend i Hedensted med ungdomsspringning i topklasse. Søndag eftermiddag var der fyldt på tribunerne, mens finalerne for både ponyerne samt Children blev afviklet. For dem der ikke kunne komme til Hedensted, var det muligt at følge konkurrencerne via Livestream på Zibra Sports hjemmeside.

Program, start- og resultatlister

Hedensted og Omegns Rideklub

Se med live på Zibra Sport

Følg mesterskabet på facebook