Godkendelse af ridehjelme ift. nye EU-regler

af  Rikke Højgaard
EU har tilbagekaldt referencen til standard EN1384, som er den sikkerhedsmærkning, som Dansk Ride Forbunds reglementer refererer til ift. ridehjelme. Da alle detaljer vedr. de nye standarder fra EU endnu ikke er afklaret, har Dansk Ride Forbund valgt at bibeholde reglementskravet om sikkerhedsmærkning EN1384, indtil der er afklaring i EU. Det er endvidere besluttet, at ridehjelme med sikkerhedsmærkning EN1384 kan anvendes t.o.m. 31. december 2016.

Nye EU-regler om sikkerhedsgodkendelse af ridehjelme
EU har som nævnt tilbagekaldt referencen til standard EN1384. Det er endnu ikke afklaret, om der kommer overgangsordninger, så producenterne kan fortsætte med at producere i en periode, eller om det gælder med det samme. Vi følger udviklingen nøje og er i dialog med myndigheder og eksperter, men for at skabe klarhed for rytterne, har vi besluttet, at ridehjelme med sikkerhedsmærkning EN1384 kan anvendes t.o.m. 31. december 2016.

27-02-2015

Sponsorer:                                                                                                                          -