Benedikte er ny DRF-mester

af  Desirée Larsen
Søndag eftermiddag dystede 17 juniorekvipager på Vilhelmsborg for at afgøre det indendørs DRF-mesterskab i springning. Efter en spændende finale stod det klart, at årets mester blev Benedikte Rie Truelsen på Qunnie. Det er Danish Derby Horseshows, der denne weekend er vært for de indendørs DRF-mesterskaber præsenteret af Ocean Textile Group A/S i springning for seniorer, ungryttere og juniorer. Husk at du kan følge ungrytternes finale live på Equestv.dk.

"Benny" og Qunnie på æresrunde (Danish Derby Horseshows)

Spændende omspringning

De 17 ekvipager kastede sig søndag eftermiddag ud i mesterskabskampen på den 135 cm høje springbane. Resultatet fra hovedspringningen blev lagt sammen med resultatet fra 1. afdeling (fredag). Her stod det klart, at fire ekvipager var fejlfrie i begge klasser, og der måtte en omspringning til. Benedikte Rie Truelsen (CSC) og Qunnie var hurtigst i tiden 38,20 sekunder med nul fejl, og kunne dermed få hængt guldmedaljen om halsen. Sølvet gik til Christina Nielsen (CSC) og Couleur Queen, som også var fejlfri i omspringningen i tiden 40,30 sekunder, mens bronzen blev vundet af Mathilde Nødskov Aguirre (SLR) med Flying Cavalina, som ligeledes red med nul fejl i tiden 44,61 sekunder.

Program, start- og resultatlister

Danish Derby Horseshows