Bellingegård Sportsrideklub er certificeret indenfor opstaldning

af  Helen Munksø
Bellingegård Sportsrideklub (BELS) kan nu også reklamere med, at de er certificeret indenfor opstaldning. Opstaldningscertificeringen er den sidste nye certificeringsmulighed i Dansk Ride Forbunds certificeringsordning, og den har fokus på klubbens daglige drift af opstaldningsdelen. BELS var i forvejen certificeret indenfor organisation, sikkerhed, elevskole, ridelejr og D-stævne, og de kan nu tilføje den sjette certificering. Vi ønsker BELS stort tillykke.

Stor begejstring i klubben

Klubben drives primært af de to ildsjæle Tina Leire og Lone Kastrup Madsen. Klubben afholdte i sidste uge et visionsmøde, hvor klubbens fremtid og udvikling blev debatteret blandt de fremmødte medlemmer. Forinden havde medlemmerne deltaget i en spørgeskemaundersøgelse, som skulle klarlægge medlemmernes ønsker, behov og forventninger til klubben. Både hvad angår den daglige drift, opstaldningsdelen, stævner og andre arrangementer. Den nyeste certificering i rækken, blev til stor begejstring for de fremmødte medlemmer, afsløret ved aftenens arrangement, som var præget af en positiv stemning med masser af gode råd og ideer.

Opstaldningscertificering

Opstaldningscertificeringen har fokus på klubbens daglige drift af opstaldningsdelen, som klubben selv skal stå for. Opstaldningscertificeringens fokusområde er primært klubbens opstaldningskontrakt, som skal sikre både ejeren af hesten, samt klubben bedst muligt. Derudover er der fokus på blandt andet sikkerhed og trivsel blandt både heste og ryttere.

Læs mere om Dansk Ride Forbunds certificeringsordning

Vi ønsker BELS stort tillykke med certificeringen.

Bellingegård Sportsrideklub

09-02-2015