VM i distance står for døren

af  Tine Andersen
Johanne Hvid, Inge-Merete Larsen, Tanja van Willigen og Inger Pitter Bertelsen er klar til at ride for Danmark ved verdensmesterskabet i distance, der afvikles lørdag den 25. august på en 160 km rute i Euston Park, England.

Johanne Hvid (arkivfoto)

Seniorlandsholdet i distance klar ved VM
Det danske distancelandshold er parat, når startskuddet til VM lyder i Thetford i England. Danmarksmester Johanne Hvid starter Flini OX, mens Inge-Merete Larsen har Serij OX med. Tanja van Willigen er klar på Shajan, og Inger Pitter Bertelsen stiller op på Portal OX. Alle heste er ankommet til England og er opstaldet i nærheden af Euston Park.

Over 150 distanceryttere kæmper om dette års verdensmesterskab, heriblandt de 3 medaljetagere fra World Equestrian Games i Kentucky 2010, nemlig guldvinderen Maria Mercedes Alvarez Ponton, fra Spanien, som også i år stiller op på hesten Nobby. Sølvvinderen fra 2010 HH Sheik Mohammed B. Rashid Al Maktoum og bronzevinderen HE Sheik Hamdan Mohammed Al Maktoum er også at finde på dette års startliste.

VM distance 2012

21-08-2012