Camilla Moos Enemark er her ikke mere

af  Benedicte Krüger Nielsen
Springrytter Camilla Moos Enemark sov stille ind tirsdag den 10. april efter længere tids sygdom. Hun blev 31 år. Camilla har gennem længere tid været en fast del af det danske springlandshold, hvor hun sidste år repræsenterede Danmark i superligaen og ved EM i Madrid.

Foto: Camilla Moos Enemark/Regino ved EM 2011 i Madrid (Dansk Ride Forbund)

Camilla Moos Enemark
Drøm som lever du for evigt, lev som det er din sidste dag. Sådan har Camilla skrevet på sin Facebook-profil.

Camilla voksede op med heste og har redet, siden hun var barn. Hun begyndte sin springkarriere som 12-årig og blev danmarksmester i 1996 på ponyen Alkaline. Camilla var gift med springrytter Peter Enemark, og sammen drev de salgs- og træningsstalden PC Horses i Næstved. Camilla var medlem af Sportsrideklubben og har gennem årene kunne opleves omkring på både danske og internationale stævnepladser. Hun var en del af det danske landshold, der i 2011 red i Superligaen, og ved EM i Madrid i efteråret blev hun individuelt nr. 33 på Regino.

I 2006 blev Camilla Moos Enemark opereret for en svulst i hjernen, men efterfølgende vendte kræften tilbage, og tirsdag den 10. april 2012 sov hun stille ind.

11-04-2012