Ildsjælen Carl-Christian Petersen

af  Benedicte Krüger Nielsen
Der var ingen tvivl om, hvem der skulle have prisen som Årets Ildsjæl på Dansk Ride Forbunds repræsentantskabsmøde 2011. Carl-Christian Petersen formand i distrikt 8 har mange jern i ilden, og er en mand, der altid er klar til at give en hjælpende hånd med.

Foto: Carl-Christian Petersen formand for distrikt 8 (Ridehesten.com)

En Ildsjæl med format
Ved Dansk Ride Forbunds repræsentantskabsmøde 2011 modtog Carl-Christian Petersen prisen som årets ildsjæl 2010. Det var Arno Gormsen, der på vegne af distriktsbestyrelsen og breddeudvalget i distrikt 8, havde indstillet Carl-Christian Petersen til prisen.

Hverken distriktsbestyrelsen eller breddeudvalget i distrikt 8 var i tvivl om, at Carl-Christian Petersen fortjente titlen som Årets Ildsjæl 2010, idet han yder en kæmpe indsats i distrikt 8.

I mange år har Carl-Christian Petersen været aktiv i distrikt 8 i form af forskellige hverv i Dansk Ride Forbund. Han er formand for distrikt 8, medlem i breddeudvalget, teknisk-delegeret og ponymåler. Der er ikke en opgave, der er for stor eller for lille for Carl-Christian Petersen – tilgangen er den samme uanset størrelse, og tingene løses ved hjælp af en stor portion engagement, energi og positivitet. Som resultat på dette engagement kan distrikt 8 bryste sig med at være forrest med blandt andet breddearrangementer og ny hjemmeside.

Klubberne i distrikt 8 har i Carl-Christian Petersen en person, de altid kan regne med og som gerne tager sig tiden til at svare på spørgsmål eller rådgive, hvad enten det er pr. telefon eller over mail.

En titel der varmer og glæder
Det var noget af en overrasket Carl-Christian Petersen, der tog imod prisen på Dansk Ride Forbunds repræsentantskabsmøde tilbage i marts måned.

”Jeg blev meget overrasket, da jeg pludselig så mit billede på lærredet bag Ulf Helgstrand. Jeg havde overhovedet ingen ide om, at jeg var indstillet til Årets Ildsjæl. Indstillingen var en stor ære og glæde, og når så Dansk Ride Forbunds bestyrelse finder en egnet person til prisen, kan man kun blive glad og stolt. Prisen har ikke betydet noget for mit daglige virke som formand for distrikt 8 og official i Dansk Ride Forbund, men mange har ringet og ønsket mig tillykke, og det varmer utrolig meget” fortæller Carl-Christian Petersen.

Tiden har siden repræsentantskabsmødet gået med stævner, møder og udvikling i distriktet, så nej Carl-Christian Petersen spilder ikke tiden med at kede sig.

Årets Ildsjæl 2011?
Hvem skal løbe med æren som Årets Ildsjæl 2011 – tænk allerede nu over, hvem du/I vil indstille til næste års repræsentantskabsmøde.

Kriterierne for at komme i betragtning som Årets Ildsjæl, er at personen er en nøgleperson i et distrikt, udvalg eller lignende under Dansk Ride Forbund, f.eks. som udvalgsmedlem, frivillig ved stævner, stævnearrangør, træner eller leder. Derudover skal Årets Ildsjæl have gjort en afgørende forskel for grupper af Dansk Ride Forbunds medlemmer. Indstillingsskema til Årets Ildsjæl 2011 vil være at finde på Dansk Ride Forbunds hjemmeside senere på efteråret.

11-10-2011

Sponsorer:                                                                                                                          -