Fonde og legater

Meg en god ansøgning, kan der være penge at hente fra div. fonde og legater til f.eks. forbedringer af klubbens faciliteter, opstart af nye arrangementer, indkøb af materiale mm.

Her på siden er et lille udsnit de muligheder der er. Ønsker I at gå mere ind i arbejdet med at søge fonde og legater kan der findes mere inspiration på www.legatbogen.dk

Anne Elisabeth Jensens Mindelegat

Legatets formål er at yde økonomisk hjælp til handicappedes muligheder i videste omfang for at ride og dermed støtte dem i deres fysiske og/eller psykiske handicap. Hjælp ydes, hvor mulighed for tilstrækkelig offentlig støtte ikke er mulig af lovmæssige eller økonomiske grunde.
Fonden råder over begrænsede midler, og har valgt ikke at bruge resurser på at svare ansøgere, der ikke kommer i betragtning. Ansøgning til fonden kan sendes hvert år inden 1. marts til Fonden v. advokat Ole Rosdahl på ole@spr.dk .

Anna Elisabeth Jensens Mindelegat (pdf)
Læs mere på Legathåndbogens hjemmeside.

Danmarks Idrætsforbund

Som medlem af Dansk Ride Forbund, er klubben også medlem af Danmarks Idrætsforbund (DIF). Dette giver bl.a. klubben adgang til at søge:

• DIF og DGIs foreningspulje
    Pulje til støtte for hverdagens fællesskaber i idrætsforeninger og skabe rum til udvikling. Der uddeles årligt ca. 45 millioner kr.
  • Idræt for alle børn
    Pulje til støtte for udsatte unge fra økonomisk vanskeligt stillede forældre til at dyrke idræt

Læs mere om retningslinjer og ansøgningsprocedurer på DIFs hjemmeside

TrygFonden

Fonden arbejder for at skabe en mere tryg hverdag for dig og alle i Danmark, hvorfor fonden støtter projekter, udstyr og kurser der øger trygheden i Danmark. Så skal jeres klub arbejde med et projekt der øger sikkerheden, er det oplagt at kigge nærmere på TrygFonden.

Læs mere om ansøgningskriterier og procedurer på www.trygfonden.dk

Friluftsliv

Hvis I er i gang med et projekt hvor friluftslivet er omdrejningspunkt, kan det være en god ide at kigge nærmere på Friluftsrådets pulje Friluftsliv. Her kan der søges tilskud til udvikling af foreningslivet og lokale fællesskaber med friluftslivets som fælles platform. Der er tidligere giver støtte til både projektor og driftstilskud.

Læs mere på www.friluftsraadet.dk/tilskud

Carlsberg Sportsfond

Fonden lægger vægt på, at det der gives støtte til, kommer mange til gode. Der er f.eks. givet støtte til holdtrøjer og fodboldmål.

Læs mere på www.carlsbergsportsfond.dk