Kingsland

Kingsland er en norsk virksomhed, der siden starten i 1999 er vokset til at blive en af verdens største producenter af hestesportsudstyr. Kingsland er især kendt for sin subtile blanding af klassisk og moderne design.

Lin E. Kingsrød, som er grundlægger og Brand Manager, savnede noget nyt og bedre, da hun var konkurrencerytter. Selv ridebukserne manglede noget, fortæller hun. Derfor begyndte hun at designe sin egen lille linje og etablerede et lager i hendes eget hjem. Designet var traditionelt, men kvaliteten og pasformen var en hestesko foran alle andre. En af hendes første produkter på markedet var en sporty jakke, der kunne bruges i alt slags vejr, og hun kaldte den for Kingsland Bomber Jacket. Selvom produktet har været igennem nogle mindre forbedringer gennem årene, findes den stadig findes i firmaets Classic Collection.

Med hovedkontor i Sarpsborg, Norge, lager i Ikast, Danmark og kontorer i Wellington, FL, USA, Onsala, Sverige og i Hangshou, Kina, samt agenter og grossister over hele verden, er Kingsland blevet en berømt international virksomhed, der producerer mærkevarer af høj kvalitet til ridesporten.