TREC Cup One & Two

Er du vild med TREC, og har du mod på at dyste i en landsdækkende cup? Så er vores TREC Cups noget for dig - uanset hvilket niveau du dyrker TREC på. TREC Cup One rides i klasserne T0-T1, mens TREC Cup Two rides i klasserne T2-T4.

Resultatskemaer kan ses herunder:

TREC Cup One - klik her (opdateret 22.05.17)
TREC Cup Two - klik her (opdateret 16.05.17)

Fælles for begge Cups
Begge Cups afvikles i perioden fra 1. januar til 30. september 2017, og for at være deltage skal du være medlem af en klub under Dansk Ride Forbund. Gennem sæsonen samler du point ved din stævnedeltagelse, og uanset om du deltager i Cup One eller Cup Two optjenes point efter følgende skala:

Placering 1 2 3 4 5 ØG
Point 10 8 6 5 4 1

*Øvrige gennemførende deltagere

For at der kan opnås point i en cup, skal der indrapporteres resultater for minimum fire ekvipager gennem sæsonen.

TREC Cup One (for begyndere, klasse T0-T1)
TREC Cup One afvikles ved alle danske TREC-stævner med klasserne T0 og T1, og der rides for at optjene point til at blive blandt de 15 bedste (og ligeplacerede), der får adgang til finalen (afvikles i september eller oktober). Arrangøren af det enkelte stævne sørger for at indrapportere resultatliste til forbundet. Kvalifikationerne og finalen er åbne for ekvipager, der ikke har gennemført T3 eller højere i kvalifikationsperioden, og for at få adgang til finalen, skal du have deltaget i min. to kvalifikationsstævner. De 15 ekvipager med højest gennemsnitlig point fra to af kvalifikationsrunderne (samt ligeplacerede) får adgang til finalen.

Deltagere, der gennemfører en T0- eller T1-klasse ved alle TREC-stævner i kvalifikationsperioden, får alle en rosette, og ligeledes er der rosetter til alle finaledeltagerne samt præmier til de tre bedst placerede i finalen. Tid og sted for finalen følger senere.

Se bestemmelser her

TREC Cup Two (for øvede og eliteryttere, klasse T2, T3 og T4)
TREC Cup Two afvikles i klasserne T2, T3 og T4, og der kan indrapporteres resultater for både nationale stævner (ind- og udland) og internationale stævner (ind- og udland). Du skal selv indrapportere dine resultater senest 14 dage efter stævnets afholdelse. Hvis du indrapporterer point for resultater opnået ved stævner i udlandet, skal du udover resultatlisten indsende uddrag af de nationale, udenlandske regler, der viser hvordan klassens sværhedsgrad stemmer overens med de danske sværhedsgrader.

Der afvikles ikke finale i TREC Cup Two, hvorimod placeringsrækkefølgen afgøres af det samlede antal point i optjeningsperioden. Ved ligeplacering til 1. pladsen vil fleste 1. pladser være gældende, derefter flest 2. pladser, flest 3. pladser osv. Hvis ingen har opnået deciderede placeringer, er det den ekvipage med flest sammenlagte POR-point, der vinder cuppen. Der gives rosetter samt præmier til de tre bedst placerede i cuppen.

Se bestemmelser her

Hvad er TREC – se mere her.

Kunne din klub være interesseret i at afholde et TREC-stævne, eller er I bare nysgerrige på at vide mere om TREC, så kommer vi gerne ud og afholder infomøder i jeres klub – skriv til trec@rideforbund.dk.

Rytterlicens

Hestepas